Nåligt

Fajta har iallafall antagligen inget fel på sitt skellett, fast ställde veterinären idag. Det enda som skulle kunna vara så är det att en disk har förflyttat sig i sidled, men då borde det ändå vara en viss skillnad i mellanrummen. Skönt!

Däremot så reagerar hon fortfarande i ländryggen, dock inte lika mycket som första gången. Lite sned var hon åter också. Så nu har hon fått lite akupunktur istället. 15 nålar stategiskt utplacerade över den lilla ryggen.....

Nu kan hon vara lite öm nån dag och sen ska jag känna mig för. känner jag att det behövs lite till så ska jag sätta henne på Rimadyl igen. Han tycker att jag ska köra precis som vanligt med träning och så. Antagligen så är detta en baksmälla av den alldeles, egentligen för snabba förbättringen de första två veckorna.  sen ska vi kontakta varandra igen.

Så nu hoppas vi att det fungerar bättre denna gången.

Men vilken snäll hund jag har!! Först 6 perfekta plåtar på rygg och hals lite här och där, helt utan sedering. Hon ligger helt blixt-stilla och är bara så toppen. Sen får hon 15 nålar instuckna och står som ett ljus. Ett litet ynkligt pip kom på en ända nål. Sen la hon sig ner i 15 minuter och lät nålarna verka!! Ni ska bara veta hur stolt jag är över denna lilla skruttan som alla har varnat mig för. "-Köp inte en sån hund, dom är galna och går inte att träna". Fatta att veterinären bara öste beröm över hur tålig och fantastisk hon är!

image76

Hur allt gick fel precis innan vi skulle åka....det berättar jag om senare!

Kommentarer
Postat av: Smulan

Vilken tur att de inte fann något illa på röntgen.
ta framtiden med ro och låt det komma när det kommer,hon har tiden framför sig.
En underbar hund kommer från en underbar ägare, en trygg hund komer av en stark ledare...sug åt dig av berömmet för 80% står du själv för..resten tillhör en underbar hunds personlighet.

Kram

2008-04-24 @ 21:11:35
Postat av: Camilla & Imma

Det vet väl alla att bc:s är dom lättaste hundarna i världen? ;-)

Nä, skojar bara. Var glad åt din stjärna, ni är ett kanonteam och hon är verkligen en härlig hund helt på egen hand, precis som du är en härlig människa!

Skönt att hon blir bättre!

2008-04-24 @ 22:14:31
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/
Postat av: pernilla

hej Åsa gud vad härligt att det inte var nåt på skelettet .då vet du ju att det blir bra i alla fallman får tänka så att den som väntar på nåt gott vänta aldrig för länge. mitt vetrinärbesök idag gick mest ut på pengar. vi hörs

2008-04-24 @ 22:38:25
Postat av: christel med bushundarna

Hallojsan. ja men nu skiner solen igen..det blir nog bra med vovven tror jag ! Idag har jag haft en till riktig hund dag..passar på att träna så mycket jag hinner mina lediga dagar. Jobbar dock helgen..ja du e välkommen att dyka upp..vi kör olika dagar..har hittills varit tisdagar..men det blir nog varierat..see u

2008-04-24 @ 23:00:54
Postat av: pippi

Gud så skönt att läsa att det inte var nå´t på skelettet.
Vilka härliga bilder du lagt ut på Bita. Nu går dagarna väääldigt långsamt här. Tea hämtas nästa vecka. Lagom till majbrasan. Jag får allt stanna hemma med Tea medans Bosse å barnen är och sjunger in våren. Jag kan nog gör mig en egen liten majbrasa och skråla på lite här på tomten :-).

Du, du har inga planer på att åka åt mitt håll och tävla under vår/sommar? *kan be Sarah baka en sockerkaka*

Ha det skönt i vårsolen!


Kram Pippi

2008-04-24 @ 23:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0