Operation hundgodis

Jag fick ju i uppgift av Andreas att hitta riktigt gott godis till Fajta. "Vi får se det som ett projekt" sa han.

Och det lär det bli. Min kära Fajta har inte bara ärvt bra saker utav sin mamma utan även mindre bra. Det där med mat till exempel. Ska det verkligen vara nödvändigt? Varken mat eller godis är speciellt intressant. Jag tränar oftas med "reklam-hundmat" eftersom det har ungefär samma värde som korv eller köttbullar. Och nu vill Andreas att vi ska få lite mer tändning av belöningen. Min lilla Fajta är tekniskt väldigt duktig. Vi har ett fritt följ som säkert gör en del avundsjuka, men hon är väldigt oengagerad och slö i kommunikationen i detta momentet. Så nu ska det triggas upp!!

Jag ska alltså börja leta godis som damen verkligen uppskattar. Igår kväll kokte jag kyckling som jag idag har tärnat ner, eller flisat sönder är nog rätta ordet. jag tränade henne med detta när hon var liten och skiten och då var det populärt. Nackdelen med kokt kyckling är att det är söligt och smuligt. Men vi ska testa idag iallafall.

Jag tar GÄRNA emot tips på superbra godis så får vi se hur länge denna operationen håller på. Jag gissar dessutom att efter typ 3 träningar med supergodis så är det lika mycket värt som torrisarna....så jag behöver en hel receptsamling!


Nu får jag skynda mig ut och testa. idag ska även Bita få gå i koppel och då kommer kycklingen väl till pass även där!




Kommentarer
Postat av: Elinor Gunnarsson

Hej,prata med ingela,(SVARTHALLS BOSSE)hon är en hejare,hon gör något med lever i ugnen,alla hundar är tokiga i det,kul med katten och Bita

2008-04-02 @ 19:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0