Söndags träning

Så var det äntligen dag satt träffa Andreas igen. Utan får iallafall.....

Fajta fick börja med fria följet. Andreas tycker att hon kommer lite långt fram ibalnd (då är vi två) och att hon återigen går lydigt vid sidan utan större engagemang. Jag fick jobba med roliga svängar (fick mig att tänka på Pac Man) och nya startövningar. Kampa uppåt och så ska vi också lägga lite tid på att hitta gott godis. Min hund är inte så fruktansvärt intresserad av mat överlag och det spelar inte så stor roll om jag tränar med reklam-torrisar eller köttbullar. Men nu ska vi hitta det där som har det lilla extra (eller gärna stora) jag ska börja med kokt kyckling. Det fick hon som valp när vi tränade så det kanske faller damen i smaken igen.

Stå-sitt-ligg Andreas tyckte "duktig hund usel matte" så den kan vi köra lite på. Måste komma ihåg att aldrig titta på henneunder min transport och inte gå några "brukssvängar".

Inkallning! Vi imponerade stort tror jag!

Rutan - slarvigt fram till kon men bra ruta. Sen fick vi en genomkörare i inkallning från rutan. Jäkligt bra, för hon är bra fast inte säker. Hon måste komma preics rätt för att det ska stämma. Så detta kommer att bli kanon. Med nya övningen måste hon jobba supermycket mot mig.

Lite vila och alla andra fick träna. Vi träffade en ny bekantskap idag. Christine med Grim. En härlig port. vattenhund med massor av energi.  Valparna skötte sig utmärkt så här första gången de fick vara med.

Sen apporteringsdirrigeringen. Här hände en sak som händer typ 1 av 10 gånger. Jag stannade Fajta innan konen och då fick vi träna massor på detta. Känns lite surt att hon inte kan visa bra saker, men samtidigt så träffar vi ju Andreas för att få hjälp med våra brister och sker detta så är det ju klart en brist. Apporteringen fick som vanligt en dust. Dessa jobbiga föremålsmoment. Jag tycker vi har kommit väldigt långt...men men....

Sen hopp apport och även där fick jag bra tips för att öka fokus tillbaka till mig och dessutom placera mina kommandon bättre.

Vittringen nästa som hon löste ganska bra. Hon har gjort betydligt bättre ifrån sig, men Andreas tyckte det såg bra ut, men påpekade att jag aldrig få jobba tempo in. Det kommer med säkerheten och när föremålshanteringen blir bättre.

Sen fjärren. Andreas såg tre bra saker och resten var skit. Här tror jag faktiskt att han blev lite sur på mig för att jag är en så usel hundförare..... Men vi fick jobba nya sitt och det kändes bra. Sittförflyttningarna har gått lite som troll sedan rygg skadan.


Så det var det! Jag är iallafall väldigt nöjd med träningen. Allt kanske int egick superbra, men som vanligt så fick jag superbra hjälp och blev supertaggad!!!


En bild från Skillingarydslägret 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0