Storshopping

Jag är en riktigt snål och kräsen när det gäller skor. hittar jag några jag gillar så sliter jag ut dem till sista söm. Ni minns mina träskor som jag skulle kunna sova med.

DSC00078.JPG

Nu har yttreligare två skor fått lämna detta livet.

Mina "vardags skor", ett par rosa-beiga Convers-kopior som har fått agera både vinter och sommar skor och de senaste veckorna börjat släppa i sulan både invändigt och utvändigt. Tänkte nästan degradera dem till hundskor, men det skavde så i sulan att när nu valpen i natt tuggat sönder snörena så insåg jag att det var dags att ta farväl och gå vidare.

Så idag har jag gått i mina "hund-skor". ett par bruna gympa dojjor som jag ärvt av min mamma. Hon i sin tur köpte dom för typ 10 år sedan. Dessa har varit kanon sköna, men i somras så släppte gummit i tån. Det har jag klippt av, för jag kände mig som Peter Pan. Sulan tog därför in lite extra vatten och sulan sitter nu fast 4 centimeter från hälen. Jag har faktiskt känt mig lite dum i dag....

Så jag besökte inte mindre än 3 sko affärer innan jag hittade rätt. Snygga och bekväma skor för 75:- resp 199;. som hittat. Köpte skorna i samma affär som jag köpt mina gamla "vardags skor" och tro det eller ej, de hade ett ex kvar av samma sko i samma storlek, men Smilla sa nej och tyckte bestämt att jag behövde lite förnyelse. Duktig tjej som håller reda på sin mamma. hade hon fått välja helt själv så hade jag iofs trippat runt på träningsplanen i guldsandaler med lite strass på.

Kommentarer
Postat av: Smulan

Nu är du lite gnällig tycker jag...du skulle låta Smilla välja skor....perfekt med blingbling både på hundens halsband och på mattes skor.
Synd att du inte har häst för då hade jag köpt ett blingigt pannband....eller varför inte nått snyggt bling till fåren.

Kram

2008-04-17 @ 21:55:41
Postat av: josse

Bra jobbat åra.. jag är stålt över dig!

2008-04-18 @ 09:19:03
URL: http://www.busyborder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0