......

Fredag och dags att städa....

Under gårdagen fick vi skruvat ihop allt till Smillas rum och möblerat så gott det går. Nu väntar en rejäl utrensning på gosedjur och kläder innan det blir riktigt bra, men det kommer.

Mina armar, knän och ryggen värker av allt skruvande och bärnade och fixande och donande.....

Herr Grås matte och husse kom i går kväll och fick sig en genomkörare och det såg bra ut. Det blir en del för dem att jobba med, men jag är övertygad om att det kommer att fungera. Att behålla sitt eget och hundens fokus och vara tydligt och rak är A och O på den, och på alla hundar. Ska bli kul att få rapporter om hur det går. Här hemma så hade han en mycket begränsad värld där han fick förtjäna minsta lilla frihet och det fungerade väldigt bra. Jag lyckades periodvis stänga in honom i "lydnadsvärlden" om det inte var allt för mycket störningar runt omkring (typ Smilla som jagade sin katt och häsat som kom galopperande uppför backen).



Idag så är det bara till att fortsätta slita.... Seger fest med Svarthallsarna och Josse ikväll. Som väl var så kan inte "Fru Svarthalls" vara inomhus hos oss med hundar och katter, så jag behöver bara dra av det översta lagret, så där lagom så det blänker och skiner när man tittar in genom mina oputsade fönster. Smillas rum blir bara dammsugit för där lär vara lek och stoj hela kvällen ändå. Jag får väl skyffla fram en väg till badrummet också antar jag.

Men först ska vi handla. Har tänkt att vara först in på Systemet och Hajen idag för att sen köra hem och sätta igång med maten. Jag trodde jag hade allt för att börja med desserten, men insåg att nötterna saknades, så det blir extra stressigt i eftermiddag istället. Maten vi ska äta är en "Cajun inspirerad grillad fläskfile" som är kryddad med Fajita krydda, vad annars liksom.....

Sen får vi hålla lite extra koll på Bita idag. Hon kom vrålande springande från baksidan tidigare i morse. inga synliga skador eller någon hälta eller så. Antagligen har hon varit nere hos fåren och fått sig en rejäl stöt. Chrille och Fajta vallade en sväng ännu tidigare och antagligen skulle hon gå ner och fixa iordning all "oreda" han ställt till med. men det kan ju också vara ett ormbett eller liknande. Jäkla hund som måste gör a "allt" i hemlighet. Minns hur det var för nästan exakt 2 år sedan när Fajta kom skrikande på tre ben.......

Nä, en kopp kaffe till medan "Hej hej sommar" börjar sen får vi minsann köra igång....

Kommentarer
Postat av: Cissi

Tack för grattis och tack för tipsen..det nämde minsann inte veterinären något om...Tusen tack :o) När blir nästa tävling då?

2008-08-01 @ 23:01:40
URL: http://www.stygge.se
Postat av: Cissi igen

Brukar ju ta lite tid innan jag tar mig in o kollar runt i bloggvärlden..och nu när jag scrollade ner så jag ju en jättekul nyhet!! Ett godkänt VP!! Jättegrattis!! Såå kul :o)

2008-08-01 @ 23:04:44
URL: http://www.stygge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0