Härliga hundar

Det finns sånna där tillfällen när man bara brister ut i spontana skratt och blir alldeles varm av hur underbara hundar man har. Igår var verkligen en sån dag.

Det började tidigt i ottan när jag stod och sminkade mig inför "första skoldagen". Bita kom in i badrummet och döm av hennes förvåning när hon får syn på mig i spegeln. Hon blev så chokad. ögon som tefat och morret kom ända nerifrån halsen. Hon rusar ut och kommer smygande in igen för att lite försiktigt slänga en blick i spegeln. Åch dra på trissor!! Matte var där igen!! Åter igen morr och jag tror faktiskt att hon tom skällde på mig någon gång. Efter et tag kom också Smilla upp och givetvis så måste jag reta Bita som nu genast slänger en blick i spegeln när hon går in i badrummet...vilket hon heller inte kan låta bli. Jag tar iallafall upp Smilla och vi ställer oss vi spegeln bägge två. Diong...(så lät det nästan när Bitas ögon poppade ur skallen och hon vrålar ut! Nu hade det nästan blivit för mycket alltså!!

Så där... nu kan jag ju inte låta bli att gå in och kolla mig i badrumsspegeln typ 107 gånger om dagen!!

Fajta då, vad var det för speciellt med henne nu då? Jo.. hon har alltid varit en liten mes och findam. Hon går inte ut på gräset när det är blött och på kvällarna så vågar hon inte gå ut i mörkret. Sån har hon alltid varit, men speciellt nu när hon är i sin "2års-trotts-period". Inget speciellt med det kanske, men nu är det sensommar och getingarna är på väg att dö. Då kommer alltid drottningen ur huse och ska leta natthäberge. Hemma hos oss så brukar de alltid tillbringa sina sista kvllar med ljusterapi vi vår dörrlampa. Drottningen är BIG, jag menar verkligen SKIT-BIG. Och hon surrar och slår mot lampans glas. Och vad tycker då Fajta? HUA VAD LÄSKIGT!!! Så hon vågar klart inte sitta på trappan när jag är ute och röker, och inte heller vill hon följa med Bita ut på gräsmattan och bli blöt. Så nu får hon ställa sig under stolarna i gruset precis vid huset. Stackars hund!! Jag menar förra helgen vallade hon ett gäng brunstiga kvigor, men vad är det mot en liten (ok.. den är väldigt stpr och jag duckar själv när jag ska gå in) geting.....


jag är glad åt mina tramsiga hundar! de ger mig så många skratt och så mycket glädje!!! Jag är verkligen lyckligt lottad!!


Kommentarer
Postat av: Kia

Kul att du är tillbaka igen, sådana här inlägg av den lite mer personliga formen är ju bara för härliga :)

2008-08-28 @ 10:20:09
Postat av: Imma

Själv tycker jag att -braskaminen- är det värsta som finns och jag måste gömma mig under sängen när tvåbeningarna eldar i den. Hua, vad den är hemsk. (Dammsugaren ska vi bara inte tala om!!)



Getingar kan jag hjälpa dig med Fajta! Dom smakar gott, och så slipper man ju silikon i läpparna, man blir dösnygg i alla fall! :-D

2008-08-28 @ 12:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0