Trött

Nu är jag trött på all skit man ska behöva ta och höra. Jag brukar tåla rätt mycket och skaka på axlarna efter några svordommar. Men nu.....

Var sig det gäller hur jag tränar min hund eller att man faktiskt inte ska vinna DM med ett knappt 1:a pris, att mina hundar har fel halsband, vad och hur de äter, hur min hemsida ser ut.... ja listan kan göras hur förbannat lång som helst....

Nu orkar jag inte med mer sånt längre! Bloggen och hemsidan läggs ner på obestämd tid. Jag vill inte längre vara "offentlig" utan försöka hitta tillbaka till glädjen i att ha hund tillsammans med de människor som faktiskt bryr sig! Ni vet vilka ni är och jag är väldigt glad över att ha er!!!

Kommentarer
Postat av: Smulan

Men hallå!

Den svenska avundsjukan är vedervärdig och förstör så mycket...skit i vad folk säger du når framgång med det du gör och klart att det sticker i ögonen på folk.

Dina hundar mår bra och det är ju bevis nog på vem du är som hundförare/ägare.

Kommer att sakna dina bloggar det vet du...men som sagt vi tar en annan väg i komunikationen i stället...för mig blir du inte av med ;-)



Hör av dig,du vet vart jag finns...kram

2008-08-11 @ 13:30:19
Postat av: Camilla

2008-08-11 @ 13:44:05
Postat av: Camilla

Lite väl snabbt postat innan... Sorry. Här kommer kommentaren också.



Usch, jag vet hur du känner dig!



Kör på med det DU tror på, det är det enda som finns att göra. Man kan aldrig göra omgivningen nöjd, så man får försöka komma överrens med sig själv i alla fall.



Vi kommer hela familjen i morgon i alla fall, hoppas jag?



"Man ska inte bry sig om att människor talar illa om en. I bästa fall kan det vara avund." - Okänd



2008-08-11 @ 13:59:12
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/
Postat av: Mariana

Jag tror på dig och ditt sätt att tänka och träna hund. Men det visste du väl redan :) Förstår verkligen din känsla, har själv vart med om samma saker. Skitsnack är ett sätt att bry sig, brukar jag tänka. Det är ren avundsjuka från de personer som säger så. Då är det säkert fel på mig oxå eftersom jag går kurser hos dig och tränar med/för dig ;) men vet du vad det skiter jag i!! För det sättet funkar mig! Du ska veta att jag är glad att jag har träffat dig.

Kramar från mig

2008-08-11 @ 14:44:35
URL: http://maxdenstore.blogspot.com
Postat av: Mariana

Hej igen..japp jag dyker upp imorn även syrran o tinkie kommer..så vi ses nog imorn..kl 19 vid klubben eller? Säg till om ni ska träna på nåt annat ställe?

2008-08-11 @ 14:49:56
Postat av: Smulan

Ja du...symasin som fixar vissa skador skulle man ha. Det är väl inte den där skitsnygga duken som ska fållas? För den var verkligen snygg.

Ha det gott vännen

2008-08-12 @ 09:26:51
Postat av: Kitty

Hihi välkommen i gänget Åsa ;-)

Sticker man ut hakan får man på käften ;-)

och har man blogg är man ju absolut offentlig och det verkar som om man får säga vad man vill till sånna som är "dumma" nog att skriva om det mesta på sina bloggar. I bland får man ju kommentarer så man skulle vilja gå å gömma sig. Men driften att skriva är iaf hos mig oftast större än förnuftet ........... å då blir de som de blir många gånger. Jag gav mig ju fan på att de på vallreg skulle hälsa mig välkommen "trots" att jag är så j.....a dum å håller på med lydnad och sånt "trams". Ja jösses vilket liv det blev. Och välkommen, nädååå, snarare pest smittad ;-) Samtidigt som jag var ute på VP efter VP och visade hur man INTE ska göra ;-)

Thats life, om än så jobbigt ;-)

Du om du gillade elefantbilden så ska du ju definitivt inte kolla på "våra resor" och vår indienresa, med en massa elefantbad och besök på ett dog rescue center och en massa strandhundar ;-)då lär det sluta med att du drar till Iniden ;-)

Ha de fint,

Kitty

2008-08-12 @ 10:45:29
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: christel

Halloj. ja mitt råd är att du vänjer dig att svenska avundsjukan är väldigt utbredd i Sverige, tyvärr!!! MEN glöm inte bita ifrån och försvara dig!!! Jag har också varit med en del må du tro i hundvärlden..från att bli kallad protistuerad till att det är fel att få kvala in 3 hundar till lydnads SM.o.s.v. ja jag är van kan jag säga..men jag har aldrig hållt käften..alltid försvarat mig, vilket har blivit en del result som hotbrev från folk o.s.v. folk är LÖJLIGA!!!

Men du ska veta att jag gillar dig och dina hundar iallafall och tycker du är BÄST ;-)

see yah

2008-08-13 @ 22:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0