Borde....

...göra något. Men luften har helt gått ur mig....

Efter jag lämnat Smilla i morse åkte jag och handlade. har ju inte varit så smart de senaste veckorna. Åkt och handlat vid 15.30 tiden på fredag eftermiddagarna....smidigt om man vill träffa 100 andra på Hajen...men inte om man vill handla snabbt och smidigt.

Det tar ändå sin tid och sen ska allt in i kylen också. Köpte tre nya hyacinter som jag fick "jorda-loss" och sätta i fina vaser. Nu längtar jag efter lukten. Hade ett par som var helt överblommade nu, Smilla har en som precis slagit ut på sitt rum och jag kan gå in där och sniffa så länge...

Sen har jag inte gjort mer. Har inte ens orkat få i mig frulle.... sitter i soffan med filt och brasan är tänd. Surfar lite kombinerat med att jag löser korsord. Sitter nog här ett tag till. Får väl masa mig upp och duscha och äta något innan familjen kommer hem.

Förhoppningsvis fortsätter dagen i detta tempo. i morgon blir det till att fixa mat inför kvällen. Camilla kommer med sin flock på eftermiddagen och stannar antagligen över natten. Kul! Så den kvällen kommer att ägnas åt lek, spel, mat och dryck och framför allt toppen bra sällskap.

Söndag eftermiddag drar vi ner till Halmstad för obligatorisk "måste-träffa-släkten-till-jul-fastän-vi-sagt-att-vi-inte-vill-eller-orkar"-träff.  På måndag blir det massage med hundarna och sen sista julklappsshoppingen. Smillas klappar är inte färdiga, och sen ska vi ha med paket till ett spel på julafton, dom är inte heller klara.... tisdag blir det julavslutning med träningsgänget. Måste komma ihåg att ringa och boka ridhuset. Sen är det julafton med anti-jul brunch är hemma först och sen ner till Falkenberg för firande under kvällen.....

Oj.... jullovet i pjamas halva dagarna är nog ett minnet blott innan det ens börjat.... bäst jag stannar i soffan ett tag till....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0