intet nytt

Det händer inte mycket här uppe i det Nordmossiga torpet. Känns löjligt att skriva om mina dagar i pjamas och med kaffekoppen i högsta hugg....

Men nu ska det min själ bli ändring på det. Dagen har tillbringats först med Josse på äventyr och sen framför datorn. En hel del skolarbete har avverkats. Jag har bla löst powerpoint-mysteriet inför nästa veckan tripp till Karlstad!!! Jag har också försökt pyssla lite med bokföring och kontrolluppgifter, men se där gick jag som vanligt bet. Saknar givetvis en del underlag..... Så jag fick fixat lite inför årsmötet på klubben. Nog för att det är knappt två månader dit, men oj...helt plötsligt är vi där och det är både kallelser, möten och verksamhetsberättelser som ska vara fixade tills dess.

I kväll drar vi igång OPERATON-HUNDTRÄNING MAXIMUM!! jag ska köra stenhårt nu de sista och första dagarna av året/åren. Ska försöka få till något bra pass varje dag tills jag lämnar de sydliga breddgraderna för resa till först Göteborg och sedan ensam vidare till Värmland för lite temaredovisningar.  Ikväll drar första passet igång och då ska det tränas fritt följ i alla möjliga former. En vittring och ev lite fjärr ska också göras är tanken. Jag hade något ostabilitet vid en stå förflyttning på senaste tävlingen som vi ska jobba lite med. det hör förvisso inte till vanligheterna att Fajta trippar i detta momentet, men det är bättre att kolla av det och påminna lite om vad saker och ting går ut på. jag ska även försöka få till en vittring med lite fel, så vi har något att jobba med. Fria följet fortsätter enligt tidigare plan -påsklämma, pinne, leksak och en herrans massa glädje!!!! sen jäklar ska vi "runt-kring-en-herrans-massa-konor" (passar väldigt bra med en känd julmelodisom syftar lite på gröna stickiga buskar)

Dags att slänga i sig några mackor, trycka ner varmaste raggisarna i kängorna och bita ihop i kylan. Kommer det snö i kväll tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0