Pås-klämma???

Ja... en del går runt med en klicker i fickan. I fortsättningen kommer jag att ha en plastig pås-klämma med mig när jag tränar. Vad jag ska ha den till? Ja, det får ni fundera på ett bra tag!!!

Det var alltså dags för träning för Andreas i går. Oj, vad länge sen sist... Då var det 30 grader varmt och vi åkte och badade hundarna efteråt. Nu var det snåligt rått, men uppehåll!

Fajta fick börja med fria följet. Det är ju överlag helt ok. jag får 8,5 - 9 på tävling. Men det kan ju bli hiskeligt mycket bättre. Framför allt positionen, där hon allt för ofta halkar fram lite. Andreas tror att det blir en svår nöt att knäcka, men vi gjorde lite basic kontakt och koncentrations övningar. Och som vanligt när Andreas tipsar, så fungerar det!!

Sen var det "gå-runt-rutan". Jag bävade för detta och hade försökt att smita förbi momentet och avleda honom, men se den gick inte. Iallafall så var Andreas hygglig nog att berätta EXAKT vad jag gjort för fel (himlar med ögonen och verkar oförstående) och hur vi ska kunna lösa det. Det jag har gjort den senaste tiden är helt rätt. Hon måste hitta trygghet i momentet igen. Några nya tips med externa belöningar och fantasi, sen ska det nog gå vägen det också.

Och nästa moment var rutan. Som jag varit så stolt över...nu kom jag ner på jorden igen.... Med plastband, pinnar och hinder så fick vi till riktigt fina beteende som helt klart är värda att satsa på, även om folk kommer att tycka vi är ännu konstigare.

Som vanligt efter en Andreas träning så är jag taggad till tänderna. Massor med nya tips och idéer som ska bli så jäkla roligt att jobba med. Busy fick göra en basic övning på dirr-apporten som jag kommer att köra med Fajta också. Så vi har massvis nytt och roligt att träna på. Det ända vi saknar är tid. Men den ska jag nog hitta någonstans.....


En hundlig helg avslutades kanonbra. Och nya veckan börjar med att bägge vovvarna fick massage upp i Kungsbacka. Till helgen håller Belinda och Anna en kurs i hundmassage för hemmabruk. Där finns några platser kvar, så har ni inget för er på lördag så tycker jag att ni ska ta chansen!! Läs mer på http://www.hundiharmoni.se/kurs.html.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Påsklämma? Den måste väl vara till "trycket", eller?



Ananrs kan jag tänka mig att använda påsklämma genom att helt enkelt fästa hundens päls vid mina byxor. Helt klart ett hjälpmedel i fria följet...



Eller varför inte klämma ihop hundens öron uppe på huvudet, så att man kan vara helt säker på att den hör kommandona.



Märks det att jag har tråkigt hemma, med mina magsjuka barn?

2008-12-01 @ 13:20:27
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/
Postat av: Kitty å flåcken

Mmmm han är duktig Andréas ;-) Och visst känner man sig taggad när man fått hjälp. Men den där påsklämman?? Ja OOOJJJ vad du eeeee konstig ;-)

Sa hon som badar i havet på vintern ;-)

2008-12-01 @ 18:48:28
URL: http://www.hundtrim.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0