Skolan

Nu är jag äntligen klar med vfu-uppgiften. Det gick segt...väldigt segt... Inte alls van vid att skriva på det där speciella sättet som man ska göra vid vetnskapliga undersökningar. Vi har inte haft så mycket inlämningsuppgifter denna kursen och det är inte alltid lätt att hitta flytet. Men nu är den iallafall klar och inlämnad. Skönt!!
det som återstår av årets skola är två föreläsningar, litteratur och förberedelser inför temaredovisning efter nyår. jag har som uppgift att fixa "bjäller vantar", två palmer och pappersbananer. Lite lagom pyssel så här lagom till jul!

Eftersom arbetet drog ut lite på tiden fick jag och Josse flytta fram dagens träning till i kväll, vilket alltså innebär att jag har halva eftermiddagen "ledig". Inte alls väntat och nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Eftersom jag jobbar i morgon så borde jag kanske ta fredagsröjjet redan nu... men vem orkar det liksom? Känns så onödigt att städa när det är pissblött och lerigt ute. hundarna drar in mängder med skit! Speciellt nu när vi inte har någon stor hallmatta som samlar upp skiten. Om bara min skattepengar kunde hitta in på kontot så ade jag kunnat åka och köpa en nu när jag har tid... Apiga myndigheter som ska låta mina pengar sväva runt i ingenmansland i en en hel jäkla vecka. De lämnade skattekontot 29/11, så nu tycker jag faktiskt att de skulle komma.... Så jäkla surt att vänta på¨något man behöver så mycket!!

Jag hade tänkt att köpa en soffa i år, men budgeten sprack redan i tisdags när jag och Smilla åkte till Gekås. Hade iofs tänkt att köpa en soffa redan förra året, men det sprack då också. Antagligen så får jag aldrig en ny soffa.....

Kommentarer
Postat av: christel

Hallojsan :-)

Det går bra med Imma, lite fostran får jag dock göra på henne..här är det inte ok att göra utfall mot dom andra o.s.v. men det lärde hon sig redan igår att så gör man inte! Så inga stora problem..så det ska nog gå! :-)

Jag ska damma av gamla zsa-zsa i k-backa den 26 dec, är usel på hitta där i k-backa..tänkte om vi kunde samåka, jag tar mig till varberg och sedan så kör vi tillsammans ell nåt..mycket roligare med sällskap!!!

vi ses & hörs

2008-12-06 @ 08:55:50
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0