Snabb summering

Sitter och sorterar mina protokoll från årets tävlingar och blir så glad att jag vill gärna dela med mig lite.

Vi debuterade i Elitklass 17 maj i Mark. det gick väl som förväntat ungefär. Allt var inte helt klart och Fajta tog över tävlingen....

Men efter ett par starter så började vi hitta formen och slog till med vårt första 1:a pris i Ullared och blev samtidigt Distriksmästare i Halland den 29/6.

Sen en liten down period igen. Nästa första pris kom i Falkenberg 19/7. Sen hade vi ett kort lydnadsuppehåll och Fajta passade på att bli godkänd vallhund.

Sen körde vi igång igen i oktober och fick göra två kassa starter innan championatet var i hamn i Oskarström 1/11.

Nu har det lossnat rejält. 1:a pris blev det även på Schäferklubbens tävlingar 15/11, Varbergs tävlingar 29/11 och nu sist i Kallebäck 13/12

Nu får vi se om det blir fler tävlingar iår. Jag har anmält till Kungsbacka 26/12, men enligt PM så ska vi infinna oss på plats 7.15 på morgonen och det vet i tusan om jag tycker det är sååå himla kul att tävla...

Jag är iallafall väldigt nöjd med vad vi presterat under året. Min första elithund, mina första elitstarter och vi har haft skitkul ihop. 3 titlar på ett år är faktiskt inte alla som kan skryta med heller för den delen!

Kommentarer
Postat av: Smulan

Man kan bara säga grattis till er framgångsrika år, massor med jobb som gett ett otroligt resultat.

Om jag inte missminner mig så sa jag att ni skulle bli bäst;-) för ni är helt klart mina favoriter.



Den där tunikan....slut,finns inte kvar :-( nu får jag ett kuvert i stället:-D

2008-12-17 @ 19:53:56
Postat av: Anonym

ni e så duktiga :D

2008-12-17 @ 20:17:40
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

ghaa, va ni är duktiga!!! Nej, nu jäklar ska jag anmäla mannen o juni på lite tävlingar..han e såå seeg, allt måste vara perfekt innan..ghaa, jag kanske får köpa en egen sötnos att tävla med ;) Ni är jätteduktiga och får en att bli jäyyesugen att köra på lite!!tack och ett stoort lycka till inför nästa år!

2008-12-18 @ 08:28:47
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Camilla

GRATTIS till ett grymt 2008. Jag är övertygad om att 2009 blir minst lika bra! :-)



Ni är kanonduktiga, både du och Fajta, och kan gå hur långt som helst.



Det ska bli spännande att följa er!

2008-12-19 @ 09:45:18
Postat av: matilda

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

2008-12-19 @ 09:51:25
URL: http://matildaabergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0