Tack Josse! Äntligen fattar jag!

Go to fullsize image

Nu har jag fått reda på hur det ligger till. Jag fick ett mail av Josse som förklarar allt!!

Både  rentjurar och renkor får horn på sommaren.
Tjurarna fäller sina i  början av vintern.
Honorna behåller sina horn tills de kalvat på  våren.
Det betyder att alla jultomtens renar är honor.
Det borde man  ju ha begripit.
Det måste vara kvinnor som klarar av....  

....att dra en fet karl i röda kläder, till rätt adresser,  
runt hela jorden, på en natt, utan att fara vilse. 

Kommentarer
Postat av: lotta, Juni o Cola

haha..den va bra!!

Du igår kolla jag på en canisfilm. Där hade de en skål med godis vid sidan av planen..Rätt vara det var så så de varsågod..o hunden fick springa dit o äta. Så har vi gjort med platsliggningen, just för att juni tyckte att det var tråkigt att ligga där och kikade runt lite med huvudet...med godisskål/leksak vid sidan av plan som hon sedan fick rusa till vart det mer ett moment som hon konsentrerade sig på!! Tänkte bara att det kanske kunde va ett sätt förutom påsklämman att få fart o focus..??

2008-12-20 @ 09:17:04
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

å, föressten...haha, jag förstår att hon behövde sig ett bad hon med då;)

2008-12-20 @ 09:19:37
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: christel med flocken...

ha ha ha..fet tomte på vagn..givetvis kvinns som får dras med den tokiga karlen som fastnar i skorstenar o.s.v. :D

vi ses i k-backa förresten..fick bytta hund till za

mmy pågen...zsa-zsa måste vila och har karens till jan...see u

2008-12-20 @ 20:41:54
Postat av: Anonym

Ville bara önska en God jul!!!

Och lycka till på tävlingen i Kungsbacka!

2008-12-22 @ 15:20:38
URL: http://www.klokahundar.st
Postat av: christel

Halloj Åsa..vet inte hur du jobbar denna vecka..men jag provar ringa dig imorrn..tänkte om vi kan sampyssla till k-backa på nåt sätt..trevligare med sällskap och jag är ju usel på hitte där uppe i k-backa..synd om jag inte kan starta för att jag ej hittar lixom..:D

kramis

2008-12-22 @ 17:14:17
Postat av: Smulan

Kilar in med ett fång julkramar till er.



GOD JUL

och ett

GOTT NYTT ÅR

2008-12-23 @ 12:56:26
Postat av: Charlotte

Nu tar jag jullov till den 7 januari. Men min bloggvikarie Gunilla hoppar in i mellandagarna, så kika gärna in och se vad hon hittar på. Jättegod Jul och Jättegott Nytt År önskar Charlotte. Vi syns nästa år! :-)

2008-12-23 @ 13:21:09
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0