B-träning och fest

Oj vad det är kul med hundar!! Fattar inte hur jag kunnat leva ett "halvt liv" utan dem. Ok...förr hade jag hästarna....

Igår blev det iallafall en hundlig dag, fast i lite annorlunda utförande än vanligt.

Jag och Josse började med att träffas på klubben med våra tre B - Busy, Buy och Bita, för lite träning (eller vad man nu kallar det vi gör med våra valpar)



Buy visade "give me five"



Och Bita visade hur man leker med bollar



Busy stod för allvaret...



Sen fick de givetvis leka lite



Och se allmänt söta ut



Sen bar det av hemåt för att förbereda kvällen segerfest för mig och Josse.

Kycklingspett till mat och nån choklad-hallon historia till efterrätt stod på menyn. Shit så gott det blev.....massor vuxen poäng på efterrätten som var ruggigt komplicerad att göra men så god att jag inte ens visste att man kunde göra sånt själv. Sånna goda tårtor trodde jag man köpte över en disk på konditoriet.

Och så lite vin, likör, margaritas och såklart champange!! Och massor hundsnack!!! Skit trevligt!!! Tack för en toppen kväll Josse, det får vi göra om!

Innan vi åt kom Magnus och bytte lite får och fick kollat av Chrille lite inför helgens vallhundsprov och han var tydligen nöjd med vad han såg. Gjorde Chrille (och Fajta med såklart, dom är ju faktiskt två... eller sju med fåren) som igår så skulle provet klaras med glans. Sen fick han massor av tips från Josse under kvällen också. Bland annat så kom vi på att han ska ta med sig laserpasset på söndag för att ha koll på alla linjerna.
Så jag slog iallafall till och lovade ut en segerfest till Svarthallsarna om vi har en godkänd vallhund efter söndagens start!

Kommentarer
Postat av: josse

Tack så sketa mycke för igår.. kalas god mat =D Fy fan vad vi är bra ;)

2008-07-24 @ 11:51:10
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Smulan

Vilken dag/kväll ni verkar ha haft...kul.

Fortsätt framåt i den andan....



Kram

2008-07-24 @ 15:18:30
Postat av: pippi

Hej :-).

Åhh, jo det var så härligt slappt hos pappa. Trodde inte om mig själv att jag ens kunde koppla av på det viset?

Besöket idag var trevligt. Min "moster" har jag inte träffat på många år även om vi hållt kontakten genom telefon.

Härliga bilder du lagt ut, och vilken toppenkväll ni verkar ha haft.

Jag håller tummarna för Chrille och Fajta!!



Kram Pippi



2008-07-24 @ 19:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0