Bad och pyssel

Ja gårdagen var fylld av aktiviteter från morgon till kväll.

Först åkte vi till Getteröns hundbad med Bita. Där möte vi Buy och Josse för lite bad. Bita var helgalen i havet och simmade MYCKET. Så mycket att hon tillslut inte orkade gå i vattnet mer. men det var väldigt roligt att jaga allt vatten som skvätte runt omkring både henne själv och sånt man slängde på henne. Buy stod mest brevid Josse och gömde sig. Sen gick vi ut på udden en sväng och jag blev återigen påmind om vilken tur det är att jag ska ägna mig åt den lilla odåga nu. "Komma när du ropar"? Glöm det!!! Så jäkla full av bus och ovett den lilla hunden är.... Det var iallafall en mysig promenix även om jag fick fruktansvärt tråkiga besked på telefon när vi satt längst ut vid havet. En väldigt träkig nyhet som tar ett par dagar att smälta. Mina tankar är hos Ibbe med familj just nu.....

Sen åkte vi in tlll Hajen och handlade innan vi skyndade hem, där strax Mussi och Moster (min denna gången) döck upp för en pysslig eftermiddag.

Vi gjöt trädgårds"konst" hela eftermiddagen i allt från trådkorgar till arbetshjälmar. Ska bli spännande att se resultatet.









Efter sen lunch åkte gästerna hem och vi åkte till trädgårshandeln en bit hemifrån. Där köpte vi två underbara amplar med pelargoner. En rosa och den här röda







En klätterros som jag grävde ner brevid altanen och så någonslag hemmagjord spalje runt....



Jag satte ut några tobaksplantor som stått i krukor under vinrankan och växt till sig



Allt givetvis under överseende av de två härskarna här hemma





Och vips så var klockan 9 och jag och Smilla duschade och sen seeena kvällsmackor och bums i säng!!

Kommentarer
Postat av: mussi

Nu har jag kollat alla bilder. Hur går det, börjar betongen kallna? Det ska bli spännande att se det färdiga resultatet.

Kram Mussi

2008-07-22 @ 20:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0