Härliga hund

Efter en alltför sen och trevlig kväll med svärmor och hennes gubbe i går kväll, så sitter jag nu redo för att dra till falkenberg för lite träning med Christel och Camilla. Josse stannar hemma med sin löpiga hund. Verkligen synd att Busy började löpa, men det var nog en förklaring till hennes urjobbiga beteende den senaste tiden. Nu håller vi tummarna för att hon kommer ur det efter löpet (om nu inte Josses pappa övertalar Josse att ta en ny valpkull på Busy) och sen håller vi också tummarna för att Busys "lockalike", nämligen Bita, inte kommer att vara en sån sur kärring när hon blir stor.

Bita är en KOPIA av sin mor. Nu kände jag iofs inte Busy som valp, men jag ser så otroligt mycket likheter mellan dom. Kroppen, rörelserna, aktionen, uttryck och massvis med små egenheter som bara ÄR Busy.

Tro nu inte för allt i världen att jag inte gillar Busy. Det gör jag, SKARPT!! Men det finns ju sidor hos alla (folk som fä) som är lite mindre önskvärda, Jag har ju trots allt köpt två stycken av Busys valpar, så på det stora hela så tycker jag helt klart att hon är en helt skit bra hund som jobbar och sliter med glädje. Hon har en väldig personlighet och fantastiskt lydnads sinne. Sen är hon också världens bästa mamma såklart!!


Det ska iallafall bli roligt att träna med Halmstadtjejerna idag!!

Sen kommer min gamla klasskompis med dotter hit i eftermiddag. De brukar alltid stanna ett par dagar och denna gången ska vi bland annat åka till Fun City! ROLIGT!!! (roligare att de kommer hit än att vi ska till Funcity....) Det brukar bli äckligt mycket skratt, lek, kaffe och cigg när vi ses. Vi har egentligen ganska dåligt inflytande på varandra helt klart. Snacka om att falla tillbaka i sin gamla roll från skolan......

Kramar för denna gången!


Kommentarer
Postat av: Smulan

Jadu Åsa...livet är det inte mycket med idag,den gamla tanten är mer död än levande efter en hel natt bravader....

Hoppas du/ni får kul idag...och skratta mycket och betee dig som en fjortis hela tiden kompisen är där...Vem vet...blir det för hett här uppe kanske jag dyker upp och leker fjortis också ;-)

Kramen på sig goa vän

2008-07-16 @ 09:18:02
Postat av: Jeanette

Det är väl skönt att få släppa allt & va lite barnslig igen :)



Ha det bäst, kram!

2008-07-16 @ 12:33:44
URL: http://colaco.sida.nu
Postat av: josse

Jag tror dock inte surheten kommer vara SÅ framhävande i Bita pga. att det börjar att jobbas med tidigare.. man ska ju komma ihåg att Busy inte fick börja stå för sitt humör innan närmare 5 års ålder.. det är rätt inarbetat då ;)



hoppas det gick bra på tävlingen.. för jag vill se ett 1:a pris på lördag =D

2008-07-16 @ 13:45:26
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: christel

Hallojsan. thanx för igår.. :-) jag och Mac ska försöka vara lite piggare nästa gång vi tränar :D

kanske inte kommer iväg ikväll..bilen ska in på service..så kanske jag passar på att sova lite idag istället..känns som om jag skulle kunna sova flera dagar!! lite utarbetad tror jag!! see ya

2008-07-17 @ 12:39:11
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0