Jakt

Ganska ovanlig rubrik i min blogg!! Även om jag håller på med hund, så är jakt något som intresserar mig föga. När jag och Chrille träffades så jagade han en hel del och hade en EGEN hund. En jakt labbe. Men jag har som väl var fått honom på bättre tankar. Numer är det bara vallning i huvudet på honom (även om det också är en form av jakt)

Nä.. rubriken syftar på träningen igår. Vi körde jakt inkallningar i lina med Fajta. Himla roligt och framför allt bra för motivationen (och konditionen för mig). En vittring i alltför högt gräs och två apporteringar blev det också. Nu ska hon få valla idag och sen borde hon vara "fit-for-fight" för tävling imorgon.

Efter träningen kollade vi på vallning. Christel och Ibbes kurs är i full gång och det är så himla roligt att kolla unghundar. Castor bokstavligen stångades med tackor och Christel öppnade en liten lucka in i vallningsvärlden! Häftigt!

Idag skulle jag egentligen jobbat, men det var så många hemma på förskolan så jag behövde inte komma och hjälpa till med alla fyra barnen som skulle vara där idag. Skönt, även om jag behöver pengarna. Smilla var allt annat än sugen på att följa med, så hon blir nog glad. Smilla som fortfarande sover..... häftigt att hon kan sova längre än 7.30 nån gång. Synd bara att jag var uppe med tuppen och inte också fick en sovmorgon.

Vi åker och handlar på förmiddagen istället och sen drar vi ner till stranden. I kväll är det sommar träff med vallhundsklubben. Vallning, tipspromenad, grillning och en härlig kväll är utlovad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0