Så var det dags igen

I kväll är det dags för tävling igen. Den sista på ett tag.... Känns lite sorgligt och jag saknar redan att träna med Fajta. Men det är ju för flera goda saker jag gör uppehållet. Dels behöver hon paus, dels behöver Chrille få träna hur mycket vallning han vill och dels behöver lilla Bita få lite ensam tid med mig. Men det känns redan tomt och konstigt att inte gå ut med en "pålitlig" elit hund och bara köra......

Träningen i onsdags gick bra. Bakslaget låg i fjärren där hon satte sig grymt snett efter stå förflyttningen. Jag märker klart att när jag tränar fjärren sist så får jag fler sneda sättanden än om jag kör momentet i början av träningspasset, så Fajta är inte helt återställd i ryggen ännu. Nu hoppas jag att vallningen ska få igång hela kroppen på ett bra sätt + att Back on Track-täcket snart kommer och kan hjälpa till.

Sen fick vi som sagt besök av min gamla klasskompis med dotter. Två helt underbara dagar med avslutning på Fun City. Och för en gång skull hade vi tur med vädret. Det pissade ner när vi körde dit och droppade lite precis när vi gick in. Sen visade sommaren sin bästa "äventyrs-parks-väder-sida", lagom varmt, lagom med sol, ända tills vi körde därifrån och hade kommit ca två mil då återigen himlen öppnade sig.

Gårdagen spenderades även de med lek. Fille kom på förmiddagen och tjejerna lekte bra ute, medan jag fick grejat lite inne. Sen kom Pernilla och åt lunch och jag gjorde Milkshake till tjejerna som sen följde med Pernilla hem. Jag åkte dit efter nån timme och stannade över kvällsmat och lite tv-tittande. Chrille var först hos min bror och satte in fönster och cyklade sen till stan där det är "Wings and Wheels" festival.

Idag blir det lugna puckar tills kvällens tävling. Hjälp mig och tänk rutiga tankar i kväll!!!

Kommentarer
Postat av: Kia

Satsa blir det väl inte direkt men vi ska träna och tävla iaf så får vi se vart det slutar. Har minst 3 andra grenar som jag priorierar högre men nåt måste man ju ha och träna på, lydnad är så lätt ;) Lycka till ikväll!

2008-07-19 @ 12:56:15
Postat av: Smulan

Hua vad du begär mycket av mig idag :-) Rutiga tankar är inte att tänka på, buteljrunda kan jag kanske klara av...

Men tassen fixar jag...den håller jag hårt

2008-07-19 @ 17:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0