Lite bättre denna gången

Så där! Då har vi tävlat igen

Lydnadsklass ElitFalkenbergs BK 080606
Sittande i grupp1030 
Platsläggande918dk ligg
Fritt följ824ej parallell i steg ff, ngt vp
Stå, sitt & ligg under marsch824ngt vp, dk sitt, tränger i sväng, flera dk
Inkallande m ställ och lägg1040Snyggt!
Sändande m lägg och inkallning00avbryter
Apportering m dirigering927tempo in i avslut, snyggt för övr.
Apportering metall & hopp 8,525,5tempo in, dk
Vittringsprov o apport721tempo, omtag, tappar
Fjärrdirigering936tempo, flyttar ngt
Summa 245,5

2:dje pris, 2:a plac.


Började bra med sittandet. Hon satt kanon bra trots att hunden brevid la sig ner.

Platsen fick jag ge ett dubbelkommando på läggandet. hon satt som i en egen liten värld.... Hon var lite väl avslappnad på platsen enligt mina önskemål. Värmen gjorde väl sitt antar jag.

Fria följet kändes bra och jag tycker faktiskt att det var lite snålt utdelat. Ett av ekipagen före hade väldiga problem med alla halter och svängar och fick en 7:a. Detta var nog ett av våra bästa"tävlings fria följ". Hon har en trevlig position och tände till i super bra både språng och sakta marscher.

Stå-sitt-ligg var nästa. Hon var ruggigt loj och jag fick till ett ordentligt dk på sitt som var större än jag planerat (men sättandet blev väldigt bra...) sen följde hon inte med efter ligg. Märklig figur alltså!

Inkallningen var dåligt tempo, sent ställande och tråkig ingång. Men så är det när man har äckligt bra moment. Alla andra tycker att de ser bra ut fastän man sänkt gränsen rätt så rejält.

Rutan helvetet. hon stack till plastbanden igen efter en jätte bra kon...

Apporteringskonen var också bra och gripandet med. men sista biten in var lååångsam.

Hopp-apporten var bra om jag inte hade kastat snett (för ovanlighetens skull...blir tokig) och fick luta mig åt vänster för att hon skulle se mig på andra sidan hindret.

Vittringen var super bra. hon jobbade väldigt fint , men återigen dåligt tempo in och denna gången så tappade hon tyvärr pinnen när hon var inne.

Fjärren var väldigt fin enligt mig. Enda abert var att hon satte sig väldigt snett efter stå (inget nytt precis) och dåligt tempo förstår jag inte riktigt ....


Överlag är jag åter igen nöjd. Helt klart bättre än förra gången! hon höll ihop och var med mig hela programmet. Och det som strulade är inga nyheter utan vi fick ruggigt bra hjälp av Andreas förra helgen på exakt dessa sakerna som drog ner poängen idag.

Nu har jag ett par veckor på mig att slipa och förhoppningsvis bygga upp lite styrka i ryggen med hjälp av simträning.

Josse har filmat och jag länkar upp den när hon har hunnit lägga in den! Och just det ja...jag kom två och laget som jag var med i, vi kom tvåa också! KUL!!!


Dags att stressa vidare på kalas ikväll!

Kommentarer
Postat av: Kia

låter som en toppentävling, grattis!! Jag är inte alls avundsjuk ;)

2008-06-06 @ 17:32:37
Postat av: smulan

grattis

2008-06-06 @ 17:47:43
Postat av: christel

Hej. ja jag kom ju försent och jag ville ju se er tävla!!!Men det går ju fler tåg hoppas jag?!

Ska se om jag kan få till en varberg dag innan sm..liiite stressigt nu bara med jobb,hundar och allt vad livet bjussar på! Mac vill hemskt gärna träffa bääää:D

åker på torsdagen...vi hörs/see u

2008-06-06 @ 18:47:40
Postat av: josse

Tack så mycket!!

2008-06-06 @ 19:33:52
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Camilla & Imma

Jobba på att vara parallell i dina stegförflyttningar - väl insatta källor har viskat i mitt öra att om man inte har dom så är maxbetyg 8, i alla fall för en påläst domare ;-). Det betyder att resten av fria följet var kanon!!



Jag är impad av era prestationer och önskar att jag själv vågade ta steget ut på tävlingsplan öht...



Skönt att du kände dig mer "connectad" med Fajta än sist och så bara spottar du i nävarna och visar var skåpet ska stå nästa gång!



Hör av dig om du är träningssugen, det är jag... :-)



2008-06-06 @ 22:21:47
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/
Postat av: pippi

Vad kul att det gick bra!

Det är bara att kämpa på med det snea sittandet, det kommer om du jobbar konsekvent. Jag jobbade mycket med att parallellförflytta när jag hade en "sne" tik tidigare när jag fortfarande tävlade.



Här växer Tea så det knakar. Idag har jag varit på Lidingö i Stockholm och firat svärfar 80år. Tea var med utan de stora tikarna. Suveränt att passa på med socialträning med storstad, folk, cyklar, moppar och bilar. Allt sådant som inte finns här på landet.

Nu är nästa steg för henne att åka buss med mig in till Uppsala. Kunna gå bland folk och annat utan att bry sig. DET blir jobbigt för en valpis minsann.



Hoppas ni haft en bra dag idag.



Kram /pippi

2008-06-06 @ 23:04:57
Postat av: Camilla & Imma

Jag tror dig när du säger att dom finns där! Känner jag dig rätt så har du inte lämnat dom åt sitt öde... :-)



Hoppas att simträningen gör henne musklad och fin, så ni kan visa upp er fulla potential på tävlingsplan. Jag vet hur snyggt det kan se ut!

2008-06-06 @ 23:40:06
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/
Postat av: Mariana

Ett STORT GRATTIS till er!! Fy fan va ni e bra!! Du ska veta det att ni är mina förebilder inom lydnaden! Jag blir sporrad av att se era resultat ;) men du vet väl vid det här laget att du är min idol :D hahaha! Vi ses på tisdag!

2008-06-08 @ 10:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0