Ny vecka

Så var det måndag igen!

Idag är det lite svalare och det blåser lite granna. Faktiskt ganska skönt tycker jag. jag har varit ruggigt kass i helgen. Ont i halsen, snuva, lite feber och nu har hostan kommit också (tack josse)!!

Så idag blir det lite halvslappar dag tror jag.

Smilla kunde inte somna igår och ögonen stängdes inte förrän framåt tolv-tiden, så hon får faktiskt sovmorgon idag. jag kör in henne vid 10 tiden tänkte jag. Vi ska på familjeutflykt med förskolan i kväll och det vore ju trevligt om hon orkade vara med på den.....

Sen så ska jag bokföra lite årsbokslutsordrar. Skulle egentligen bokföra mer, men har en retlig Y-toner som är slut och inte längre går att lura med skakningar. Brorsan har beställt en ny, men han har också haft fräckheten att sticka till Grekland, så jag får vänta ett par dagar på den.

Jag ska även försöka färdigställa bildspelet åt min VFU-plats. Så det är klart senast i morgon eftermiddag.

Trädgården behöver städas av och gräset behöver klippas. I solen så är gräset helt gult, men eftersom vi har en herrans massa träd som hjälper till att skugga, så finns det ganska många ställen som gräset växer sig högt och grönt. Det som ska städas är Bitas förtjänst. hon hittar ta mig f..n saker överallt att leka med. Hon har hittat bland annat en ett år gammal tidning som hon har demolerat i småbitar över halva trädgården.

Handla måste jag också göra. Det behövs fika till utflykten i kväll och det är inte lämpligt att grilla ute i naturen just nu, speciellt inte i ett naturreservat, så jag måste hitta på något annat. Skulle iofs kunna inviga mattermosen vi fick i julklapp och ta kokt korv..... Tips efterlyses!!

Sen hade jag också velat köra ett träningspass med Fajta + lite simning. (Är du sugen på träning Josse, så kan du väl höra av dig! Har för mig att du skulle vara ledig i början på veckan.) I morgon blir det träning i falkenberg med Christel som gör sista finputsningen inför SM nästa helg! STORT LYCKA TILL åt dom! Jag har tre favoriter i år och går någon av dom till final så ska jag pussla så mycket jag kan för att kunna åka till Öland på söndag och kolla på finalen! Pengar och tid hade inte varit helt fel. Om någon har lite extra så kan jag bara maila över mitt kontonummer, hur man föröver tid har jag ingen aning om, men inget är omöjligt om man bara vill!

Tvätten.... ja den hör till ett eget kapitel i dag..... Två stora backar väntar på att hoppa in i lådor och garderober. Två maskiner är tvättade och skriker desperat efter att bli upphängda på tork. Tvättkorgarna är överfulla på bredden..... ibland är det förbaskat tråkigt att vara stor...... Hur i hela friden kunde man längta efter att vara vuxen när man var liten och levde ett helt obekymmrat liv med världens bästa service......?


Jaha....det var den halvslappardagen det.......

Kommentarer
Postat av: Smulan

Jag som tänkte fråga dig om tid och pengar :-)

Låter inte bra med sommarsnuva, du kanske ska ta och bädda ner dig istället.

Önskar dig en trevlig dag och en trevlig kväll.

2008-06-09 @ 07:38:39
Postat av: christel

Halloj. jag kan imorrn vilken tid som..jag kör 2 pass i morrn. morgon och kväll..eftersom Jackie och Doxa väcker mig kl 6 på morgnarna så är det bara att välja tid du..ska vi ses i f-berg? på morgonen ell förmiddagen kanske? välj du..ja vi rings..bättre så..jag e ledig från jobb hela veckan så jag är npg lätt att nå i telefonen..:)

tack för du tyckte att min blogg vart rolig med sm snacket :D

see u

2008-06-09 @ 13:50:45
Postat av: Smulan

ASG

Hudföryngrings grejen lät bra.

Ärligt så ser jag mig inte heller så ofta i spegeln..varför tror det gjorde så ont L

2008-06-09 @ 22:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0