Det blev en svart liten bit

Den lilla svarta tiken är numera min!

Första gången jag träffade valparna efter att de börjat stappla runt på sina små ben så var det en liten svart sak som fångade mitt intresse med ett "vaff". Hon tultade runt och talade om för sina syskon vem det var som bestämde vart skåpet skulle stå. Hon hade det där lilla extra i ögonen och jag föll pladask. Men jag skulle ändå inte ha någon valp.....

Sen började jag bearbeta valperiets fördelar och nackdelar. Josse hjälpte mig lite på traven med massa oanständiga förslag.

Jag hade inte tänkt att skaffa någon ny hund ännu. Hade en plan om en ny om ca två år. Det har varit lite snack om att Chrille skulle ha en ny hund, men nu när han har fått nytt jobb, så beslutade vi för ett tag sen att det var bättre att vänta.
Men så är det ändå så att Fajta är en fantastisk hund, ja, hela hennes kull är superbra hundar, och ev så är detta Busys sista kull. Sen är det desstuom så att om två år så är jag färdig med mina studier och har ingen aning om hur mycket tid jag har för en valp då. Nu däremot...när jag pluggar har jag all tid i världen. Och sånna där små svart-vita saker kan man liksom inte få för många av.....

Men när jag väl bestämt att jag ville ha en valp så var ev den lilla svarta bortbokad. De hade inte bestämt sig ännu, ett par som väntat väldigt länge på valp från Busyborder. De valde mellan den lilla svart och den med blixten (som för övrigt alltså även var min andra favorit). Så jag fick snällt vänta tills de hade bestämt sig.

Under tiden så drog sig den lilla svarta tillbaka lite, hon var "ingen speciell-utan en i flocken" ett tag och jag var mer sugen på blixten. Men hon kom tillbaka och det med besked och med hög svans med bara några små vita strån längst ut på tippen.


Och nu i kväll så bestämde de andra sig. Och dom valde blixten, så jag fick den lilla svarta precis som jag så gärna ville. Inte för det....man hade kunnat stoppa ner handen i valpskocken och tagit en hund på blindo och ändå varit garanterad en väldigt bra hund, men ibland så ser man det där magiska "DET". Det som inte går att beskriva, det som jag såg i Fajta. Och det har den lilla svarta.

Kommentarer
Postat av: Josse

Det blev ju riktigt snyggt ;)

2008-03-12 @ 11:32:20
URL: http://www.busyborder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0