Djup träning

När jag kom hem efter jobbet gick jag ut i snön och tränade lite "spring moment". det snöade kraftigt hela tide och banan hade jag byggt upp inne i fårhagen där ingen varit sen snön föll. Alltså ca 10-15 cm snö att pusa fram i. Jag var nästan slut efter att sprungit runt med konorna bara.

Började uppvärmning med fritt följ som fungerade bra. enbart raksträckor fick det bli på den skottade vägen ner till grannen. Sen blev det lite inkallning på samma väg! Kanon bra! Fina ställanden och på läggandena så gled hon en bra bit i snön!

Sen gav vi oss ut i den djupa snön. Började med kon och ruta. Shit vad jobbigt att ha duktig hund så man måste springa ut de drygt 30 meterna för att sticka in en boll mellan gaddarna. Det gick alltså väldigt bra med rutan träningen!

Då var det dags för apporterings dirrigeringen. Första skicket klockrent och på andra drog hon till fel sida, men det fick jag korrigerat upp. Vet inte när jag gjorde detta momentet sist, så jag tycker det är ok att vara lite ringrostig. Hon gjorde iallafall 3 till helt perfekt.

Sen blev det lite rena konskick. Tycker hon blir lite för fixerad vi konen, vilket iofs är bra, men då tappar hon lite drag och det fick vi jobbat lite på.

Efter detta gick jag ut på vägen igen och tränade lite "dum-rute" förflyttningar. Idag var hon väldigt "sittig" så det blev mycket stå träning.

Snöiga men varma så var vi nog ganska nöjda med träningen bägge två. Pysen tyckte också att allt såg bra ut. han var hela tiden med som enväldig domare!

Strechade hunden och sen in och gräddade våfflor! Gott!

Didelido!

Kommentarer
Postat av: Smulan

Åsa???
Finns det något utrymme ni INTE har tränat på/i?
Vi börjar slå vad om vart ni kommer att vara nästa gång....
Måste snart skicka in nått till Expressen om tokgalna hundägare eller nått...finns ju en del bilder och filmer du vet ;-)
Jag känner många träningsgalna hundisar men du tar nog priset...sluta aldrig med hund...då lägger jag mig ner och gråter.
Får en kännsla av att även Pysen kommer att börja valla eller köra dum ruta snart...då du blir det en träning med klös i.

Hoppas våfflorna smakade smaskens, själv ska jag snart ta skålen med chokldpudding med mig in i soffan.

2008-03-25 @ 21:27:11
Postat av: Igen

Testar bara om det funkar i IE...japp

2008-03-25 @ 21:28:47
Postat av: Maggan & CO

Jalans vad duktiga ni är, nu blir jag motiverad! Mina tävlingsplaner för april har strulat till sig pga extrajobb dock... :/
Idag blir det besök hos tandläkaren så får vi se vad det blir för dom... Trubbel får inte äta idag ifall de ska söva ner honom. *brr*

2008-03-26 @ 08:58:36
URL: http://hem.bredband.net/magix
Postat av: smulan

God morgon.
Kikar in med en kopp kaffe...
Iskallt här hos oss idag,vaknade med -8 grader utanför. Inte konstigt att småfåglarna väsnas.

Kram

2008-03-27 @ 06:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0