Regnig träning

Efter ett segdraget seminarium och lite skrivning så kom Josse och lockade ut mig i regnet.

Fajta fick idag mest syssla med småpill. Hade ingen lust att varken ställa ut koner eller springa runt och belöna massa super bra saker på den hala planen.

Fria följet var första saken vi tränade. Hon känns helt klart bättre i kroppen just nu. Både långsam marsch och språng fungerade väligt bra idag. Någon vid helt om sväng och någon enstaka dålig vänster sväng är inget som jag ser som något större problem. Vänster svängarna börjar bli lika fina som förr. I uppvärminings och förberedande träningen slår hon åter i min högra häl och det känns väldigt skönt!!!
Även de lite sneda sättanden som ryggskadan dragit med sig är så gott som borta!

Sen var det dumrutans förflyttningar. Alltså vad sur jag blir på hundar som inte kan sitt!!! Fast de kan sitt, eller kan de inte sitt??? Enklaste möjliga förflyttning som är den första som man tränar. Eller????
de andra förflyttningarna sitter som berget och även här är vänstersvängarna betydligt bättre.

Sen en snabb metall - hopp - apportering. inga problem alls. Tom Josse är avundsjuk på hur smidigt det är att träna apportering med Fajta som faktiskt total vägrat att ta apporter av alla de slag under sin utbildning.

Vittringen var inte så himla bra idag. om det beror på att alla pinnarna var dyngblöta eller för att hon fick nått knas i huvudet har jag ingen aning om. Hon jobbade bra, men tog ändå fel pinne...

Sen fjärren. Blöö... Hon sätter sig gärna snett fastän hon inte behöver. Jag fick pressa igenom henne bra mycket på detta och även på stå som helt plötsligt var som bortblåst. Alltså blev fjärrträningen urusel, fast det r oftast den träningen som är den absolut bästa. Kan gissa att nästa gång jag tränar kommer fjärren att vara lika utsökt som en perfekt tillagad filé!

Genom blöt men nöjd fick jag sen stressa för att hinna till jobbet och tjäna en pytte liten slant som ska bidra till valpfinansieringen. Sen har Josse sagt att det är kennelkläder pågång, så jag har spanat in sortimentet och valt ut massor urläckra paltor till mig och Smilla, så några slantar behöver jag till det också. Får väl kolla om gubben ska ha något också!

i kväll är det dags för Lets Dance igen! Vem i hela friden ska jag heja på idag? Alla mina favoriter är ute ur leken!



Just det ja! Chrille fick hem sin nya bil idag! Så nu ska jag skicka iväg honom på massa ärende hela kvällen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0