Promenix

I dag har familjen varit så flitiga.

Chrille har dammsugit och torkat golven och jag har dammat lite här och var.

Sen tog vi en promenad upp över hagarna och in i skogen. rejält med äckliga sniglar uppe i hagen. Snart så tar de sitt pick och pack och flyttar hem till mig antar jag.... Vet inte riktigt hur jag ska bekämpa i år?! Jag har ju en valp som äter det mesta och kan gissa att snigelgift är en riktig delikatess. På tal om valp så fick alla hundarna följa med på turen. Stackars missanpassade Bita har aldrig varit ute och gått.... En gågn hos Mussi och sen på klubben och hos Josse. Så det blev lite premiär för henne. Känner mig som en usel hundägare kan jag lova.....

Hundarna hade iallafall riktigt roligt oh racade runt som hejsan. Fajta fick gå i koppel en del för hon är en riktig apa och låter minsann ingen annan göra ett skvatt. Och säger man åt henne att sluta så tror Kiva att den regntunga himlen ska trilla ner i huvudet på henne och alla kommer att dö av syre brist eller någto. Då är det lättare för alla att koppla Fajta. Hon har blivit riktigt jobbig med Kiva nu sedan valpen flyttade hem. Det är klart extra irriterande att jaga runt på Kiva med en liten fyra kilos piraya hängande i bakbenen...

När vi kom hem stod min bror på trappan. redo för deklarationer av alla de slag, så nu är förra årets bokföring så gott som färdig. Det är några små justeringar kvar. Min egen deklaration är kompletterad och ligger färdig i ett kuvert i hallen. Ska bara komma ihåg att ta med den in till stan också.

Smilla och Chrille har åkt in till stan för att titta på cirkus. De skulle egentligen gått med fille och Hans, men hela den familjen ligger nerbäddade och sjuka.

Jag antar att de äter lite korv och popcorn på cirkusen så jag ska värma mig några mackor och äta framför brasan tänkte jag. Sen måste jag väl ta in hundarna från hundgården. lockar inte alls eftersom det är blött och regnigt ute och vi har så fina golv just nu. Men de blir ju smutsiga förr eller senare ändå. jag undrar hur sällan de som inte har hund behöver städa? När vi får renoverat boden nån gång om typ hundra år och x antal tiotusentals kronor rikare kommer nog hundarna att få flytta ut.....

I morgon åker jag ner till Laholm och tränar med Christel och hennes träningsgäng. det ska bli roligt att se lite nytt folk. Inte för att jag inte gillar att se på mitt eget bästa träningsgäng. Men ombyte förnöjer!

Didelido!

Kommentarer
Postat av: christel Blennerup

Hallojsan. Vad bra att du dyker upp..kul :-)
Känn dig inte stressad av tiden..den tiden vi säger så ska alla först rasta sina hundar o.s.v. vi är inte så petiga med sånt. Vi lägger vikt på momenten istället ;-)
see u
ps. ska testa ta med Bellen imorrn, han kommer nog vara liite hysteriskt glad..gått som gårdshund(ligget o latat sig på gården,rullat sig på åkrarna.o.s.v.) över ett halvår..precis börjat friska upp eliten igen..vi får se vad vi kan träna på imorrn..:D

2008-05-01 @ 19:56:12
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: pippi

Kul med cirkus. Vi brukar få hit cirkus två gånger varje sommar, barna brukar gå dit.
Här är det bokstavligen fullt ös medvetslös.
Tea är en tuff liten rackare. Framåt och orädd, percis som det ska vara. Hon har redan visat att hon har vallanlag, hon upptäckte kaninerna och visade tydligt hur man vallar :-).
Hoppas ni har en trevlig helg.

/pippi

2008-05-02 @ 09:52:45
Postat av: josse

Ja det var synd, men nu slipper ju jag fara ända dit för ingenting ;P

Har fått rapport från Kim nu! Hon tyckte inte alls det var något märkvärdigt med att åka finlandsfärja, sova på båt med helt nya människor och traska omkring i stockholm var inget konstigt det heller. Hon är framme hos sin "riktiga" familj nu som är överförtjusta i henne! Blev så glad av all denna vackra kretik upp på annan jag fått idag - SUR!! *mummel mummel* tur att de flesta är bra valpköpare iallafall!! *pekar med ett litet liten finger på dig också*

2008-05-02 @ 19:14:22
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: josse

Ja menade att du va en bra valpköpare.. emn jag kan radera de om du vill!!

2008-05-02 @ 20:37:38
URL: http://www.busyborder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0