Sista sommardagen?

Dehotar med regn och tom snö uppåt landet. Är detta sista sköna dagen tro? Jag gick iallafall i bikini och frös när jag klippte gräset.

Om nu detta är sista soliga dagen på ett tag så t'änker jag tillbaka på förra sommaren.



Jag fick världens sura upptäckt när jag satte mig på omtentan i dag. I princip samma frågor som förra gången. Och dom har jag helt lagt åt sidan för aldrig kunde jag väl tro att de skulle komma igen. Sen har jag fått reda på av flera stycken att så är det ofta, tom på gymnasiet. Så där fick jag för att jag alltid har varit så duktig. Som Josse sa: Tänk om du inte varit så duktig, så mycket du hade lärt dig då!

Efter tentan åkte jag och Sofia ner till falkenberg och fikade som riktiga studenter. Strosade på stan gjorde vi ocks och såg absolut inget som vi skulle vilja köpa......

Här kommer ett marinad tips som jag lovade henne. jag har testat det på fläskfile och det är såååå super gott.

2 msk olivolja
2 msk soja (kulör)
2 dl rött vin

Lägg i filen minst 4 timmar innan grillning. Och låt vila en liten stund efter grillen. Köttet blir mörkt, mört och helt underbart!



Glöm nu inte att rösta på super Trubbel -   www.djurstjarnorna.se/competition/video_final.php?show=1214974

Kommentarer
Postat av: Smulan

Ta du in tackorna också...de kan behövas nu när det kommer in snö igen...för vad går upp med en varm gosig fårpäls i soffan

2008-05-16 @ 21:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0