Man ska vara glad för det lilla

Tävlingen idag var seg. Gruppmomenten startade 1½ timme efter samlingstiden. När vi går tillbaka till hundarna börjar det regna.... Min händer var blåa av köld.....

Jag drog sista start nummer av 7. Lagom inspirerad.....

Men när jag kommer in på plan så möts jag av blöt och glad tävlingsledare. En domare med glimten i ögat och en hund som jobbar och sliter så gott hon kan!!! Då blir man så glad!! Domaren öste lovord över oss både på plan och senare på prisutdelningen. En medtävlande stoppar mig när vi är på väg hem, bara för att tala om hr trevligt vårt progam sett t och vilken otroligt fin hund jag har. En annan medtävlande stoppar mig nästan samtidigt och säger att mina ord om hennes hund och deras prestation gjorde henne otroligt glad, eftersom hon själv var väldigt missnöjd.

Då gör det liksom inget att vi schabblade bort rutan med 16(!) kommandon och att Fajta lyfte en pinne på vittringen innan hon hugger rätt och rusar in!! Två 0:or alltså.  Inget bra program idag alltså, men som domaren sa "Det ni gör, det gör ni verkligen jätte bra!"

Nu ska jag tina och torka innan det är dags att fara till dagis på öppet hus!

Kommentarer
Postat av: Kia

jag lovar att jag inte ska skylla på er för att vi nollade rutan, det har vi gjort rätt länge nu ;) Men det kan vara så att Fajta satt griller i huvudet på Fly när det gäller vittringen? Konspirationsteorin känns roligare än att konstatera att hon hade tappat bort mig och förlorat sig i skällandet från vår bil. Nej då, jag är faktiskt glad att allt blev som det blev. Det ger mig en chans att rätta till det en gång för alla. Och en bra känsla är ovärdeligt.

2008-11-09 @ 15:56:57
Postat av: Kitty å flåcken

Å vi som fick tävla i så fint väder idag ;-)

När det regnar kommer ni å vara oslagbara ;-)

Hur många hundar funkar överhuvudtaget inte alls när de regnar. Och funkar det när det regnar blir det rätt vasst annars med. När alla poletterna sitter där de ska ..... då j....r!!!

Det tar ju tid å trimma in en Rolls ju ;-)

2008-11-09 @ 17:53:45
URL: http://www.hundtrim.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0