Massage med tjejerna



Idag var det dags att bege sig mot Kungsbacka och friskvårdcentret som drivs av Hund i Harmoni och Hundpoolarn. Denna gången var det Bita, Fajta och Busy som skulle få sina kroppar knådade och fina.

Bita fick följa med eftersom jag tycker hon har varit lite knackig fram ett tag. Egentligen inget jag oroar mig för, hon är ung, studdsig och allmänt vild. Men eftersom vi har fått denna enormt fina sponsringen så kollar jag gärna mina hundar flera gånger extra, än en gång för sent. Och visst var det inget fel på lilla Bitas muskler. Hon är jämn och fin i kroppen. Belinda tyckte hon kändes något trött i höger fram, men hänvisade detta till lite träningsvärk, vilket mycket väl kan stämma efter gårdagens vallning.

Fajta som fick slita hårt igår i fårhagen var rejält spänd i rygg och bakben. Inget att oroa sig utan enbart vanliga massagen för henne.

Busy har krånglat lite med en framtass, som har ställt till huvudbry för oss två beningar. Hon fick massor med "tå-massage", lite laser och ett "Back-on-track benskydd".

Alltid härligt att åka hem och veta att hundarna mår bra i kroppen och att man verkligen gör något i förebyggande syfte. Hur ofta tänker man så? inte jag iallafall...jag går ju inte ens till osteopaten trotts att jag vet att min rygg är kass. En dag så skiter den väl sig totalt och då kanske det är för sent!


Josse följde med hem på snabb lunch och jag ska bara hälla i mig kaffet innan jag åker och hämtar Smilla.... sen är det packning och dokumentering av matteuppgift som gäller.

Kommentarer
Postat av: Kia

Nu har jag vart och provat kängorna (graninge) men det fanns två sorter. Ett par brun/beige med filter på sidorna och ett par svarta som var helt i skinn. De bruna var lite "lättare" modellen medan de svarta satt bättre på foten. Onödigt vetande ;) men det jag undrade var om du vet hur kalla kängorna är? Klarar man sig på vintern med ett par rejäla raggsockar? Vet du om det är nån annan skillnad på de svarta och bruna?

2008-11-03 @ 18:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0