Träning

Idag höll vi till hemma hos mig. Smilla är ledig eftersom hennes avdelning kör stora flyttlasset idag.

Jag började med dummaste-dum-rutan. Det gick ganska bra. Bara jag kommer ihåg att jag har möjlighet att styra Fajta med sitt, så fungerar det hyfsat. Sen var det rutan som hon tog kommando över på första skicket. Hon tjuvade på konskicket och dumma jag väljer att skicka fastän hon ligger beredd med hela kroppen vid konen. Som gjort för att misslyckas alltså. Dålig Åsa som inte tar kontroll över träningen utan förlitar mig på "gamla meriter".
Sen lite hopp-apport, bra och sen vittring, där hon första skicket kommer in med fel pinne. Jag trodde verkligen att det var rätt för hon såg fokuserad ut.... men de två följande var superbra!  Sen paus och därefter fjärren. Jag har gått tillbaka rejält i fjärren och det har gett resultat. Blir sur på mig själv att jag tänker så mycket tävling.....

Bita fick göra lite innan de andra kom och dagens höjdpunkt är apporthanteringen. hon börjar bli riktigt grym och fokuserad!

Josse hade med söta Buy, som börjar likna en lydnadshund nu efter 4 pass. Busy gick grymme bra idag. Det är så himla roligt att se en glad Busy träning efter träning!

Kia hade med sig Fly och Vilja som visar en hel del lovande beteende. Tur att vi hade filmkamera i mobilen så Kia fick se ett grymt snyggt beteende hos Fly i inkallningen. Och stackars Kia som vi proppar full med massa nya tokiga ideer!

Ikväll blir det IDOL och imorgon åker jag på planeringsmöte för distriktet. känner inte alls för att lägga lördagen på det och sen söndagen på tävling. Jag har liksom varit borta tillräckligt denna veckan....men, men... det är ju ingen annan som kan åka med från styrelsen, så då är jag så illa tvungen.

Kommentarer
Postat av: josse

Tack för idag :D

2008-11-07 @ 13:58:08
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Kia

måste plugga, måste plugga, måste plugga..hmm kanske hinner klämma in lite träning i köket ändå? Min tisplanering går åt skogen :D det är för kul med hundträning!

2008-11-07 @ 14:33:47
Postat av: Charlotte

Nu är det tävling på charlotte.nu - missa inte chansen att vinna 4 engelska mysfilmer. Trevlig helg!

2008-11-07 @ 15:57:49
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0