Vild vittror

I går kväll blev det vittringsträning såklart! Efter helgens tävling är jag trött på plockande och velande. Eftersom Fajta så gott som ALLTID (99% av fallen) kommer in med rätt pinne, så vet jag att hon har förståelse för momentet och vet vad det går ut på. Nu ska jag bara få bort plockandet.

Vi gjorde fem repetitioner där hon plockade första och fjärde gången. De andra gångerna var klockrena. Speciellt sista där hon var jäkligt nog med att inte ens gå fram till någon annan pinne än den rätta. Hon visade istället fram ett väldigt fint sökbeteende där hon tog vittring i vinden och drog direkt till rätt pinne. Det här ska nog bli bra!

Pytte lite fritt följ, som egentligen bara bestod av grundövningar som jag gör alldeles för sällan. Det är bra att ha elever ibland, såman kommer på allt viktigt grundarbete som egentligen behöver underhållas hela tiden, men som ofta ställs åt sidan för "tävlingsmoment".

En härlig dumruta där hon faktiskt själv bjöd till ett par gånger. Det känns skönt att även om jag har total "fuckat-up" hela momentet så kan man göra om och ändra. Att man får en andra chans!

Underbara rut skick till vanliga rutan! Hon ger allt och har en enorm fokus! Det är så härligt att se. Att jag sen har ett jäkligt bra stå som gör att hon slirar runt i leran när jag ställer henne, det är så läckert!

Lite fjärr gjorde vi också: Jag är jätte nöjd med fjärren från tävlingen. Hon hade ett tveksam sista sättande från stå och jag fick göra ett dk där, men annars så höll hon positonen fint. Så nu kör jag på som jag gjort det senaste, men olika avstånd och positioner på mig. Använder min kropp mer och får ett bättre flyt och rörelsemönster.


Bita fick göra allt hon kan. Ingång, något steg, sitt, ligg och stå. Där börjar hon bli säker nu. jag kan gå ett varv runt henne i alla positionerna. Lite apportering och inkalning blev det också innan hon och hennes syster Buy fick trakasera en stackars långsam Cattle dog. Det var så roligt att se. Bita var skiträdd för Castor och sprang bara med om hon fick vara sist. Buy sprang först och fick stanna och vänta in honom. Castor själv var nog mest förvirrad över situationen.... Hihi!

Kommentarer
Postat av: josse

Tack för suuuper smarrig tårta igår!!

2008-11-19 @ 15:09:54
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Kia

jag har bara inte lyckats ännu ;)

2008-11-19 @ 16:21:22
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0