Bita berättar

Idag fick jag och syrran följa med sketa-tidigt i bilen. Fattar inte matte att jag inte vill åka bil. Det spelar liksom ingen roll hur söt och ledsen jag gör mig....hon är trög....

Först lämnade vi av lillmatte på hennes dagis och sen åkte matte och köpte kaffe. Vi fick sitta i den där läskiga bilen själva jättelänge.

Vi åkte till stället med den ap-stora gräsmattan där det bara luktar ur-härligt. har man riktig tur så hittar man gotta som någon har glömt i gräset.

Sen satt vi där och väntar skit länge. När vi väntade så kom det typ 100 ungar och kollade på mig och syrran i bilen. Matte sa att det var nån skola som hade utflyckt eller något. många var dom och syrran försökte skrämma iväg dom, men dom var nog för många....

När matte äntligen släppte ut mig ur buren så ville hon bara gå så där tramsigt. Jag lurade henne idag igen att jag bara är en yttepytte liten valp som bara kan hoppa och studsa och inte kan koncentrera mig i två sekunder. Hihi.... Hon skulle bara veta att jag snart är 8½ månad och kan koncentrera mig skitlänge. Jag skulle gå in och sätta mig brevid henne och det är så jobbigt. Jag brukar luta mig mot mattes ben, men då tycker hon att jag är lat och faktiskt ska sitta själv. Hump..hon skulle bara veta hur trött man blir av att hoppa runt som en tiger hela tiden...

Sen kom morsan och han den där töntiga lilla skiten som tror han äger hela världen. Jag försökte smita ifrån matte för att hälsa, men hon sa till mig varje gång. Hon är allt bra oartig min matte!!

Sen fick jag sitta bunden i timmar igen medan matte tränade med syrran. Syrran fick göra sånna där skitroliga saker. Springa till oranga plastleksaker och springa brevid matte och efter bollar och gud vet allt, så kul de verkade ha! Jag ropade på matte flera gånger väldigt högt för att hon inte skulle glömma att jag faktiskt också kan sånna saker. När hon äntligen var färdig med allt det där och dessutom hade gått omkring och latat sig medan mamma och den lilla svarta fick leka med gammel-matte så fick jag äntligen komma lös och visa att jag minsann också kan springa till de där plastgrejorna. men då tog matte in dom.... och jag fick ligga utanför det där huset där alla grejorna bor.

Sen blev det kul minsann! Den lilla svart sprang in i en jättestor falukorv med hål! Fasiken vad häftigt! Hade jag vetat att han var så bra sånna häftiga lekar så hade jag nog aldrig kallat honom för alla de där fula sakerna....

Matte ville att jag skulle prova att springa genom korven! Hon är la inte klok?! Man kan väl inte springa genom en korv heller!!!??? Den lilla svarta hunden har säkert någt speciellt trick....

Men vet ni vad som hände då? Då fick jag stryk av morsan och matte tog in oss i bilen, mig och syrran alltså, och vi fick åka hem... Jag visste väl inte att det var så viktigt för henne med den där korven. hade jag vetat det så hade jag ju klart sprungit igenom den. Med öppen mun såklart!! En och annan smakbit på vägen skulle jag nog hinna ta!!! Undra hur korv smakar om man äter den inifrån och ut???

Så här såg det ut när den lilla svarta sprang genom falukorven


Vi åkte som sagt var hem och matte lät oss vara ute i trädgården själva. det skulle hon nog inte gjort. Syrran snoddee mitt ben och jag blev skit arg. Sen slängde matte ut en massa skor och massa annat konstigt. En jätte stor matta som hon sa att jag hade kissat på... Pyttsan!!!  Det man inte ser finns inte!!!

Nu är det iallafall kväll och jag tror nog det är bäst att jag går och lägger mig snart. i morgon ska jag vila mig rejält. jag har hört talas om att det är vallningstävlingar i helgen och då r det bäst att vara i toppform!!

Go natt

Kommentarer
Postat av: Melvin

Du är en stor tönt Bita, de är ju ingen falukorv... hade det varit det hade jag absolut tyckt om den!! VÄX UPP!!

Postat av: Imma

Säg till om du vill ha hjälp att sätta morsan på plats...eller förresten.. vi tar syrran... Eller nä, katten, kanske?



Jag kan skälla jättehögt på dom i alla fall, och visa alla mina fina tänder. Då blir dom nog rädda!

2008-10-09 @ 23:21:45
Postat av: Kia

om jag vet att jag gjort fel så sänker jag blicken och huvudet och ser skamsen ut, så jag backar bak då - mentalt åtminstone :D Undrar lite försiktigt om ni ska ha "falukorven" som kommando för tunneln på framtida agilitytävlingar, det kan bli nåt att se fram emot!!

2008-10-09 @ 23:22:11
Postat av: Smulan

Jasså matte hade kissat på mattan igen?!?

Tur att hon har hundar att skylla på





Ha en bra helg....håller tassarna som vanligt

2008-10-10 @ 08:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0