Kläderna höll

för 45 minuter lydnadsträning i regnet!

det har ju varit helt ok väder hela dagen. men när jag har läst färdigt litteratur och kollat föreläsning och gjort rytminstrument (undra om det fungerar med papie-machie teknik på silkespapper) och masat mig ut för träning, då börjar det givetvis att regna. Ingen fara på torpet. Jag drog på nya överdragsbyxorna och jackan och kollade hur de höll mot väta. Jag var torr överallt utom på fötterna. orkade ju inte snöra på mig kängor utan gick i gympadojjor...smart. Byxorna verkar kalas. jag satt på gräset ganska mycket när jag tränade Bita, men inte en tendens till fuktigt!!

Bita fick alltså börja. Hon bestämde att vi skulle starta med den roliga kon-leken hon har kommit på. Inte mig emot, det verkar tiom som jag har fått ett stå kommando på köpet!! Därför så fortsatte jag efter det med just stå. men usch och fy så läskigt när du tar i mig matte. Det kommer att bli mycket hanteringsträning framöver kan jag lova... Resten gick kalas. Hon gick iofs upp från stanna-kvar två gånger, men det gör inte så mycket. hon är söt ändå. Och lite sur blev hon allt när jag provocerade henne med apporten. Lite skäll fick jag för att jag inte löd henne... hihi

Fajta sen då! Härliga, härliga hund!!! Grannarna måste väl trott att det åskade när hon dundrade iväg till rutan!! Idag låg stora fokus på vittringen och det gick kalas. Körde 8 repetitioner och det blev bara bättre och bättre för varje gång!! Alla momenten fick en genomgång på ett eller annat sätt förutom fjärren som ska återgå till köksregionen ett tag.  Får se när det blir lugnt hemma i kväll (läs: när Smilla somnat). Är klockan inte allt för mycket så kanske jag gör det redan i kväll.

Helgen bjuder på vallning i stora mått. Det är VP och Ik1 tävlingar på Öströö både lördag och söndag och Chrille ska starta bägge dagarna. jag har lovat att hjälpa till i fiket och ska vara på plats kl 8 i morgon bitti! Håll alla tummar och tår för Chrille och Fajta, de är helt klart värda ett bättre resultat än sist..... och Öströö fåren är lite speciella, så det krävs stora doser av både tur och skicklighet! Sen är vi ju lite sugna på segerfest igen dessutom.....

Nu ska jag ta tag i disk och annat smått och gott. familjen kommer snart hem och vi får passa på att "helg-lata" oss idag!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Tävling hos mig - välj om du vill bli mysigare eller skönare. Trevlig helg!

2008-10-10 @ 17:01:25
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0