Litet lästips

Efter att ha lämnat Smilla, storhandlat och snackat lite på msn och läst ett 40-tal sidor i kurslitteraturen ger jag upp för idag. Träning på klubben om ett tag och sen hämta Smilla. Dagarna går så rysligt fort.....

Men vill tipsa om en artikel Andreas skrivit
http://harlydigahundar.se/scripts/Artikel_Royal%20canin.asp

I morgon ska jag läsa det sista av litteraturen inför nästa veckas Karlstad-resa och sen är det nog städning som gäller. Hemmet ser ut som.... jag vet inte vad!!!

Kommentarer
Postat av: Mariana

Mycket intressant artikel han hade skrivit. Jag tycker att det låter vettigt och nu förstår jag lite mer vad du menar när du pratar om att man ska visa hunden vad som är "rätt och fel".. Jag fick en liten aha-upplevelse kan man säg..aha nu fattar jag :)

2008-10-30 @ 16:54:22
Postat av: christel

Hallö. ska kolla artikeln :-)

håller med

Dagarna går fort nu ..mörkt och kallt burr

jag har redan plockat fram mina termo brallor :-)

2008-10-30 @ 18:22:50
Postat av: Kia

Det är jag som ska tacka! Hahaha ingen risk, en gammel kärring och en slyngel har långt kvar. Då är du redan inne på nästa hund, men Bita får se upp :D

2008-10-30 @ 20:35:34
Postat av: Anonym

Intressant artikel!



*Tony Irwings röst" MEN... De duktiga klickertränarna (om det är klickertränaing han syftar på, vet inte) står inte vid sidan av och tittar och analyserar dom heller. Beteenden får konsekvenser. Det har jag upptäckt NU, vilket är synd. Trodde också att man var mer passiv i sin roll som tränare för bara ett år sedan, nu inser jag att så är det inte tänkt. Men, men man lär så länge man lever.

Jag tror, som jag diskuterat med dig många gånger, att vi kommer att få se många varianter på operant träning framöver. Man får hitta sin egen stil...

2008-10-30 @ 22:54:47
Postat av: Camilla

Hoppsan, blev visst anonym! Det var inte meningen.

2008-10-30 @ 22:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0