Vilken dag!!

Solen fullkomligt strålar och jag känner att lite energi är minsann på väg tillbaka!! Härligt!!

Idag har jag varit så fruktansvärt effektiv att jag nästan måste nypa mig själv i armen. Och ändå är klockan bara strax efter två.

Började som vanligt med att få iväg lillan till dagis. Åkte inom ett bageri på vägen hem för lite nybakta frallor. Hemma igen så slängde jag ihop en kyckling gryta.

Sen kom klasskompisen Sofia (som också är Pysens uppfödare), för lite pluggande tillsammans. Vi åt först lite frukost och sen satte vi igång efter lite dator strul.

Jag har alltså redan läst hela veckans litteratur och kunde låna ut min bok till Sofia.

Vid 11 kom josse och vi tog ett läsuppehåll till förmån för frisk luft och motion.

Fajta kändes ganska bra idag. Hon slarvade lite med rutan och mycket med vittringen. jag ska nog gå ett steg tillbaka på vittringen och skärpa upp reglerna för hur momentet får utföras. Dagens höjdpunkt var helt klart fjärr-träningen som faktiskt börjar att fungera. Jag fick ju superbra tips av Berit på lägret som känns helt rätt och väldigt spännande. Och idag såg man att köksträningen har börjat sjunka in hos Fajta som jobbade på väldigt bra. Hon fick också göra en jakt inkallning med vanliga apporten och köra lite hopp-apport med metallen. Som tur var hade jag med mig min supertränare Josse som påminde mig om att greppet inte var det bästa idag och sa så klart helt självklara saker som så klart genast fungerade! Vad hade jag gjort utan min högra hand?????

Sen gick vi in och läste lite till innan riset kokat och vi åt lite gryta. Sen var det bara att köra på en slutspurt och jag plockade ihop lite växter till Sofia, som delar mitt ohämmade intresse för pelargoner. Några lyckades jag prångla på henne. Några skott från annat smått och gott fick också åka med till Laholm.

Så nu sitter jag här. Har en föreläsning kvar att kolla på denna veckan och det känns kanonbra att ligga så bra till!!

I kväll kommer Camilla in en sväng för lite vallning och kaffe innan hon drar vidare till sin lydnadskurs.

I morgon är jag och smilla lediga och ska till Kungsbacka för lite hundmassage. Siss och Pappa kommer på lunch och på kvällen drar jag till halmstad för att träna lite med Christel och Johanna. Kul, kul!!!

Kommentarer
Postat av: christel

härlig dag du haft..både hinna plugga & träna hund är inte illa pinkat!!

vi ses i morrn kväll, ska bli skoj :-)

2008-10-06 @ 20:31:46
Postat av: Camilla

Halloj!



Tack själv för vallning och fika + trevlig sällskap.



Om Imma gick lika bra på kursen? Njae, vi skulle träna fjärren och blev kallade "flipperspel", så jag vet inte..... ;-) Rutan var roligare - inte så mycket tänka, bara springa.



Jag äv så avundsjuk på er som ska träna i kväll. Hoppas jag kan vara med någon gång, det är ju ett himla gott gäng som ska träffas.

2008-10-07 @ 10:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0