1:a trofén

Bita fick idag riktigt smak för vallningen. En tuss med ull inkasserad..... Vi var hos Josse och fick leka lite med några lösa får idag. Hon är inte lite häftig min lilla bit. Hehe.... Gör skäl för sitt namn minsann!!

Men först tränade vi lydnad. Gaha.... vart har fjärren blivit av?? Hoho!!!! Hittelön utlovas.....

Fajta har alltid haft en helt ok fjärr. Ställandena har varit grymt starka och fina och gjort hela momentet hel läckert, trotts sina brister. Nu finns det bara brister och snea sättanden och framflyttande stoooora hundlängder. När jag var färdig med dagens omgång, så hade jag inga ord kvar. Jag bara tittade på Josse och fnissade.... fy fasen vad kasst, det var det absolut sämsta jag varit med om på riktigt länge. Tillsaken hör väl att jag jobbat väldigt mycket med "momentet" det sista. har gjort om och pillat lite i några förflyttningar. Och det var ju synd.... byta en (om vi har tur) 9:a mot en.....(om vi har tur) 6:a...... varför ihela friden gjorde jag det???? Nu blir det antagligen total radering av fjärr nästa träningspass..........

Men positivt idag var rutan (ÄNTLIGEN) och dirr. apporten (HÄRLIGT) och vittringen (UNDERBART)!!

Nästa träningspass ska det också jobbas med fria följet, våga oss på att testa gå-rutan och även inkallningen ska få sig en omgång!


I eftermiddag kommer Camilla med flock. Lite vallning, mycket kaffe och ännu mer tjat! En eftermiddag i precis min stil!!

Kommentarer
Postat av: josse

Busy hade sånt bra ställande i inkallningen att hon bröt en klo.... den är iallafall avklippt och hoppas hon börjar gå riktigt så fort som möjligt :D

2008-09-16 @ 11:04:01
URL: http://www.busyborder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0