Förberedelser inför vinterpensionatet

Ni som följt min blogg vet att varje vinter tar vi emot möss för övervintring! Inte en familj, eller två utan MÄNGDER!!! Så nu var det då dags att säkra skafferiet för dessa små individer som tjuväter på nätterna. Det går inte att ha något i förpackningar som inte är "mus-tand-säkrat"

Under sommaren så är det total kaos i skåpet



och när man börjar rensa så tror man att här bor två människor som inte kan dela på maten



två öppnade paket med russin



två öppnade paket med rostad lök



två öppnade flaskor med ljus sirap

....sen är frågan om hur öppen man ska vara med sina brister i bloggen? Men.... jag tror inte jag är ensam



inte i går den gick ut precis.....



Sen verkar det som om vi samlar på ananas också. Bowling någon?



lite tips och ideer är aldrig fel när man röjer skåp



Dagens tips blir: grötdosering på locket



Visst blev det fint!!

Så nu kan de komma!! Någon mat lär de inte få och snacka om att de blir överraskade när jag har Pysen vid min sida när de checkar in.... hehe

Kommentarer
Postat av: josse

Datumet var snyggt ;)

2008-09-03 @ 22:51:28
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Smulan

Du och sirap är som jag och tandkräm...av någon anledning så tror jag alltid att tandkrämen snart är slut....ska ge bort dom i julklapp tror jag.

Snyggt blev det i alla fall.



Bard ja, han är skarp fast han knappt ser inillegent ut...gillar honom såå mycket.



Nu ska jag sova...ses

2008-09-03 @ 23:27:01
Postat av: Camilla

Ordning och reda... Snyggt jobbat.

2008-09-04 @ 09:12:48
Postat av: Maggan & CO

asg Såååå skönt att se att du lyckades slå mig med gammal sirap! Hittade kryddor med liknande datum dock när vi rensade i somras, vilket är ännu pinsammare för vi flyttade ju hit för 3 år sen... :S

Vad duktig du varit och vad förvånade de kommer bli över att hitta Pysen i receptionen när de ska checka in... han lär inte få nån dricks! ;)

2008-09-10 @ 21:56:57
URL: http://hem.bredband.net/magix

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0