Fredags mys!

Ja... kanske inte det traditionella då....

Jag har precis varit ute i daggen och tränat hundarna. Det är fredagsmys för mig!

Bita fick börja. Hon börjar få riktigt trevliga ingångar nu. Snabba och tajta. Dock så är det mycket hopp och studds, men det gör inget! Viljan finns och det är huvudsaken.

Sen lite sitt och ligg. Träningen på klubben i början på veckan hade gjort verkan och nu var lägganden lite mer i min smak. Jag får ändå försöka att inte pilla sönder allt ännu. Hon ska inte vara färdig på år och dar....

Sen var det dagens nyhet! Idag fick nämligen Bita inviga apporten som Fajta vann i somras. Ett par repetitioner där jag var tvungen att röra apporten, men sen fattade hon hur det skulle gå till. Kanonfina gripanden och sen superfart till mig. Ibland med apport och ibland utan. Men den lilla "pris-apporten" får vi nog lägga undan. Min lilla bäbis är helt klart ingen bäbis längre, utan en ung dam med stor mun. Jag är väldigt nöjd över hur denna första apporteringsträning blev!! Guldstjärna till både mig och Biten för att vi är så duktiga ihop.

Sen plockade jag fram Fajta, som för första gången kändes lite tråkig att träna med efter Bita. Samma gamla vanliga visa typ...

Började med "gå-runt-rutan". Fungerade så där. Tycker hon faller tillbaka i samma mönster för lätt i detta momentet. Får nog plocka fram pinnen igen..... Momentet övergick helt plötsligt till fritt följ. Här slipades vänstersvängar, språng och sakta marsch. Oj vad bra!! Hon har haft tråkig position efter all motivationshöjande träning, men idag kändes hon riktigt fin!

Sen två inkallningar. En med stå och ligg som vanligt vårt absolut bästa moment, och sen en rak efter det.

Då var det dags för att se om fjärren hade försvunnit enligt planerna. inte riktigt. Jag fick va på henne ganska så rejält ett par gånger, för att få det bra. det bästa med skit-fjrren vi haft är att hon fått upp en grym fart i alla förflyttningarna. Det är nog därifrån slarvet kommit. nu ska jag behålla farten och hitta de gamla förflyttningarna. Låter lätt va?!

Det var iallafall super mysigt att gå runt i solskenet och njuta av mina två underbara hundar! Riktigt fredagsmys alltså!





"Måste du ta kort på mig när jag ser ut som en .......ja.....något...."



En som tar chansen att njuta av solen......



Världens sötaste lilla bit!

Kommentarer
Postat av: Mariana

Så härligt med sol och hundträning :) ja jag måste hålla med dig om att Fajta ser inte grann ut alls..man vet inte riktigt vad hon är lik..:) hoppas du får en fortsatt trevlig fredag.

2008-09-19 @ 18:23:23
URL: http://maxdenstore.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0