Jag fick med mig priset hem igen!!

I dag bar det av till OSkarström och årets DM i lydnad.

Det började med en överraskning, eller vad man ska säga. Precis när vi gått bakom skjulet på sittande i grupp blev vi tillbaka ropade. Och flatten brevid Fajta hade gått upp och stod och snusade på Fajta från topp till tå. Men min prinsessa satt som gjuten och verkligen koncentrerade sig till max!

sen gick det bättre. Full pott på bägge gruppmomenten!

När det var vår tur så gassade solen på rejält. Första stegen i friföljet kändes inte bra...samma gamla dåliga känsla... en blick och fajta ångrade sig och var helt med på noterna.

Gå-runt-rutan gick strålande

Något dåligt tempo i inkallningen och tydligen ett snett sättande.

Sen rutan..... Fajta bestämde redan innan konskicket att rutan låg till vänster (inte sant. Det var en väldigt väl markerad dirigeringskon), men tog mitt kommando, något chockad till höger. Där visste hon inte vad hon skulle bli av. Jag fick ställa henne igen och ett nytt kommando rätt in i rutan. Detta har ju aldrig förr fungerat, så nu var jag redan nöjd med dagens start!

Dirr-apporten gick kalas, förutom lite trams precis i ingången

Metallen morrade hon vid gripandet, men det hörde inte domaren.

Vittringen - WOW - vår träning det sista har verkligen gett utdelning. Hon gick från vänster och klipper direkt den andra, rätta pinnen och kommer in! Inget jäkla ska bara....

Fjärren var väldigt bra, förutom att hon tog till sitt gamla sitt, så det blev 10 cm fram.

Poängen då? Jo så här såg protokollet ut med domarens kommentarer

Sitt i grupp - 10
Plats - 10
fritt följ - 9 - sas
gåruntrutan - 10 - Bra!! (hur ofta får man positiva kommentarer på protokollet??)
Inkallning - 9,5 - sns
Rutan - 7 - många kommando, tog omväg
Dirr-apport - 9,5 - små slarv vid sättande
Metall hopp - 10
Vittring - 10
Fjärr - 9,5 - ngt framåt
Totalt - 299,5 ,1:a pris och DM seger!!!

Jag är askalas nöjd! Speciellt med rutan och vittringen! Helt klart förbättringar!

Stort grattis även till Mona som kom tvåa och Josse som kom trea med retlig marginal på fel sida! bara varbergare på pallen!! Det kan vi vänja oss vid!!

Vårt lag (jag, Josse och Mona med Mia) kom trea!!

Dessvärre (!) gör våra fina poäng att vi nu kommer in på reservplats till SM. Något jag inte riktigt tänkt....nu får jag ta mig en rejäl funderare på hur våren ska se ut för mig och Fajta. Tanken var att jag inte skulle komma med i år utan vi ska ta valpar och ta det lite lugnt....men nu när vi är så nära så vet i fasen..... den som lever får se! Tills dess njuter jag av att få med mig DM pokalen hem igen! Och segerfesten i kväll såklart!


Kommentarer
Postat av: josse

GRATTIS IGEN!!!

2009-04-04 @ 16:47:07
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Smulan

GRATTIS!!!!

2009-04-04 @ 17:53:20
Postat av: Anna

MEGA MEGA GRATTIS!!

2009-04-04 @ 18:13:30
Postat av: Jenny W

Hann aldrig gratulera ordentligt på plats till DM-segern och SM-poängen - stort grattis!!



I-or hälsar till Fajta att hon har helt rätt i det hon skriver om vallningen, men tyvärr blev det lite för svårt idag ändå. Men, men, snart får vi egna får hit hem igen och då ska det tränas!



Njut ordentligt nu av dagens fina prestation!

2009-04-04 @ 18:14:37
URL: http://vovpedagogik.se
Postat av: Camilla

GRATTIS!!!



Det lär inte vara sista året ni kvalar till SM, så gör det du känner för. :-)

2009-04-04 @ 19:03:19
Postat av: Anna å sture

Garttis Grattis ni e så duktiga!!!

2009-04-04 @ 20:27:08
Postat av: Mariana

Ett STORT grattis alltså! Ni är ju bäst i världen snart :D så jädrans gött att ni vann!! Jag kan nästan känna av din känsla ;) vilket gör mig sugen på att ta upp tävlandet igen, ska bara hitta motivationen nånstans i skogen eller nåt ;) du får bara skriva såna här inlägg så blir jag mer o mer sugen ;) hehe...Ha det gott! Hoppas segerfesten var lyckad! Kramar

2009-04-05 @ 08:22:16
URL: http://maxdenstore.blogspot.com
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

wiii, grattis, ni duktiga tjejer:)åååh, så flaschigt:)jättekul, klart du måste sikta mot SM om ni kommer med!!STTORT GRATTIS till er!!!hipp, hipp hurraaaaaa:)

2009-04-05 @ 09:33:55
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Kitty å flåcken

Woooow va duktiga ni e!!!!!! GRATTIS!!!

2009-04-05 @ 12:26:44
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Kia

Wohooo! Helt otroliga poäng, så jäkla härligt!! Fajta är såklart lika överlycklig över sin nya svartvita boll som matte är för pokalen, YES! ;) Stort grattis igen!

2009-04-05 @ 20:54:44
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: IBBE

Stort grattis, man har inga ord längre att beskriva Ni har tatt det mesta med stormen och tränar, kämpar och har verkligen förtjänat detta. Stort Grattis igen

2009-04-05 @ 22:42:05
URL: http://kastor-cattledog.se
Postat av: Kajsa

Syster är bäst - ingen protest!

2009-04-05 @ 22:55:59
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/
Postat av: Andreas

Stort grattis från fansen i Göteborg...

2009-04-06 @ 08:02:53
Postat av: Sofia

STORT GRATTIS! Och vilka poäng!!! :-D

2009-04-06 @ 13:03:21
URL: http://www.boggas.se
Postat av: Cissi

Stort Grattis!! Härliga Poäng!!

2009-04-06 @ 19:16:24
Postat av: Johanna

Stort Grattis!!! Ni är grymma, så det blir säkert många SM för er framöver!

2009-04-07 @ 10:39:55
Postat av: Sanna

Grattis!!!!



Bra gjort!

2009-04-11 @ 14:57:46
URL: http://vallby.blogg .se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0