Löp

Jäklar....i går kom det. Här har man gått och väntat och väntat på löp, och när det väl kommer så vet jag inte längre om jag vill ha det...

Det är så mycket "kanske" i luften just nu. SM? Talanggrupp? Valpar? Jäkla irriterande beslut som ska tas..... Legat vaken halva natten....

Kommer jag med på SM vill jag nog vara med, även om det inte var planen...jag har verkligen "ansträngt" mig för att inte komma dit, men nu när vi nästan är där, så är det retligt att avstå.

Talanggruppen kom vi förvånande nog med i även där. Vilka krav ställer LL på oss? Går det att trycka in en valpkull i de kraven?

Jag har ju lovat Josse en kull valpar på Fajta i vår. Hon avtod Busys löp till förmån för Fajtas.... kan/vill jag bryta löftet där?

Antagligen är jag klokare efter nästa helg. Jag får ringa SBK och kolla hur jag ligger på reservlistan. Så långt min vetskap sträcker sig så är det 7 ekipage på ordinarielista som inte ska starta, vilket innebär att vi borde ligga på typ 3 plats på reservlistan. Men anmälningstiden har gått ut och kanske är det fler som hoppat av redan nu. SM borde vi hinna under tiden Fajta får starta även om det blir valpar. Värre blir det med landslagsuttagning i augusti. Så frågan är vilka krav LL ställer på oss, men det får jag säkert besked om i helgen på lägret. Jag vet inte om jag vill sumpa min chans direkt, nu när vi faktiskt blivit uttagna i en hård konkurrens. Känns både tråkigt och oseriöst!

Att ta en kull valpar hade varit bra för henne och oss. Dels är hon relativt ung, och jag har inte bråttom att nå toppen. Snarare tvärtom. Jag vill hellre ha en lång karriär, än en snabb och kort. Formmässigt så är hon väl förberedd för en valpkull. Det är därför jag har simmat henne i vinter för att hon ska ha så bra förutättningar som möjligt och vara i bra form för att snabbt komma tillbaka efter "valpvila". Nu ska iofs Josse ha henne hemma under valpning och den tiden, men det är ju tio minuter bort, så bara valparna växt till sig så kan jag börja "små träna" på kisserundorna. (Hoppas nu ingen missuppfattar detta...) Saken är ju även den att Josse redan har fått ett gäng bokningar på planerade valpar mellan Fajta och Brorsan... Jag tror nog att Josse står bakom mig vilket beslut jag än tar, även om hon blir jäkligt besviken på mig om det blir till förmån för tävlandet. Blir det inga valpar, så blir det kanske en SM-hund från kenneln och en landslagssatsning, det är ju inte illa pinkat det heller! Alldra surast är ju om jag väljer valp-alternativet och det inte blir några valpar..... för så kan det ju också bli....

jaja... inget beslut som måste tas idag som väl var. Även om det snurrar i huvudet och jag avskyr att inte veta....

Kommentarer
Postat av: Majja

Fan vilket jobbigt beslut du måste ta, känner så väl igen mig i ditt tänkande :) det är så jag är för jämnan när det gäller att ta beslut eller välja. Jag vet iaf att du kommer ta ett bra beslut oavsett vad det blir för beslut.

2009-04-26 @ 11:16:23
URL: http://maxdenstore.blogspot.com
Postat av: Kia

Jovisst, jag gömde mig lite så jag lättare skulle kunna ta på Josse utan att hon vänder ryggen till ;) Mycket tankar nu förstår jag, men vänta till efter helgen så klarna det säkert. Oavsett vad ni gör så är det "rätt" beslut!

2009-04-26 @ 15:49:40
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Camilla

Jobbiga beslut. Jag har absolut inga råd att ge mer än att följa magkänslan. (Svårt när man vill "allt").



Livet handlar om val. Ibland är dom plågsamt tydliga, ibland gör dom sig själva utan att vi märker dom. "Rätt" och "fel" val finns sällan...



Lycka till, vad du än väljer!



(Det kommer att bli BRA!)

2009-04-27 @ 08:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0