Är det de sista dagarna?

Sommaren kom igen! Det är ju helt underbart varmt och soligt.

Förrutom i går kväll när jag fick frossa efter brännan jag fick från gårdagens strandbesök......

Vi drar nog till stranden idag igen, det blåser lite mer idag och jag får nog lägga mig på mage så jag jag får en jämn och "snygg" bränna till helgens Stockholms resa

Det börjar nämligen dra ihop sig för observationstävling för talanggruppen. På söndag träffas vi allihopa i kista!
Jag och marika åker upp på lördag morgon och ska tillbringa natten på Ibis. Märkligt hotell måste jag säga. Det kostar extra om man vill ha frukost. Och det kostar extra om man ska ha med sig hund. Tur att Fajta fäller så det blir lite extra jobb för dom pengarna!

För jösses vad hon fäller. Jag satt och plockade av lite inne på klubben efter träningen i tisdags. Igår när vi hade kurs så trodde folk att det var resterna av en död fågel som låg på planen....

Träningen har gått riktigt bra denna veckan. Jag har kört "light-pass" och kollat av hela moment. Idag får hon vila och i morgon blir det ett lite "hårdadre" pass med fokus på detaljer framför helhet. Så får vi se hur det går på söndag. Jag har en föraning om att rutan kommer att missas, bara för att vi jobbat som tusen med den det sista! Men, men...missar hon den så missar hon den och vi får bara fortsätta! Fast det vore klart kul att plocka in ett nytt fint SM poäng. Vi börjar ju halka ner på kvallista... inte för att jag tror att vi halkar ur, men det är ju roligt att ligga högt upp när det väl är SM sen.

Efter Kista ska Fajta få lite lydnads vila. Chrille ska få valla med henne ett tag och köra några tävlingar. Så nu ska Bita igång på "riktigt"! Det ska bli jäkligt kul och se vad som händer när jag lägger all energi på henne!

Och på måndag börjar skolan, både för mig och Smilla. Jag har blivit bokad på jobb torsdag och fredag och har falkenberg som vanligt på onsdag. Jag har verkligen längtat efter vardagen. Det är ett väldigt långt sommarlov vi haft, jag och Smilla. 18 juni var hennes sista dag på dagis..... Det har lagats mycket mat under den tiden.... Det är nog det som har varit "jobbigast". Att varje dag servera frukost, lunch och kvällsmat...och att hitta på olika sorters mat..... Nu så blir det ju bara frukost och kvällsmat. Lunch till mig är ju inte så himla viktigt att det är näringsrik och ordentlig mat. jag kan värma eller nöja mig med nån macka. Men jag får antagligen börja med mellanmål de dagar jag hömtar direkt efter skolan. De små barnen äter löjligt tidigt i skolan och behöver verkligen något i magen innan kvällen. Och sen ska det klart fixas frukt varje dag till rasterna, och gympa påsen ska med.... jaja...det kanske jämnar ut sig i längden. men iallafall så ska det bli väldigt skönt med lite vardag! Inte försöka komma på något kul att göra iallafall ett par dagar i veckan...utan leka kommer hon göra i skolan, kanske följa med nån kompis hem eller så också...




Min älskade lill skrutt har blivit stor!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag och Lisa tackar för god paj och trevligt sällskap. Och här har du en som vet precis hur du känner det. Tror bara det är småbarnsföräldrar som längtar till vardagen!



Åhhh, vad jag hade velat åka till stranden idag, men det får inte plats mellan lämningar och hämtningar av barn här och där och så kursen i kväll. :-( Som du säger, det kan mycket väl vara sista chansen! Hoppas, hoppas på fint väder i morgon, då kan jag och Ebba åka dit ett par timmar när Lisa är i skolan.



Ha nu så KUL i helgen! Gläns med din stjärna och bara njut på plan, ni har inget att förlora eftersom ni redan är kvalade. Kör hårt! Och glöm inte att rapportera när du hinner!

2009-08-20 @ 09:22:09
Postat av: Josse

HAHA! resterna av en död fågel.. HELKUL, garvade som fan här hemma!



Det ska bli fruktansvärt kul att se BITA!!Jag tror hon kommer bli suuuper bra nu när hon får all uppmärksamhet.. och SÅÅÅ glad hon kommer bli, kan jag tänka mig ;)

2009-08-20 @ 09:39:42
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Sanna

Visst är det skönt med vardag. Samtidigt som kraven ökar på oss. Jag kan ju bara se förvirringen när sonen står i skogen med gympapåsen i händerna och i gympasalen med matsäck. Gudars ...



Kör på med Bita nu!!!!



Kram!

2009-08-20 @ 11:03:35
Postat av: Sanna

Glömde ...

Dottern är söt som socker!!!!!

2009-08-20 @ 11:04:18
Postat av: Anonym

Detsamma sis!!

Haha, vilken härlig gammal bild.

2009-08-20 @ 16:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0