Efter regn kommer solsken!

Som det regnade och åskade i eftermiddag!! Och vi som hade planerat träning med grillning!

Och dra på trissor. när jag, Smilla och vovvarna styr kosan in mot stan så spricker himlen upp och bjuder på en helt underbar träningskväll!

Tisdagens argsinnt het tog ut sin rätt på Fajta. Gjorde en snabb träning i går och hon var en riktig pärla. Sprang fort, jobbade kalas och då är hon såklart alldeles, alldeles underbar!

Idag kändes det toppen också. Vi körde en fin, fin dumruta med klart mycket mer fokus efter nya direktiv från Andreas. Sen en inkallning som var godkänd. Sen en tråkig kon till dirrigeringen, skickade igen och fick lite bättre tempo. jag hade redan innan bestämt att det skulle bli light variant av träning och gick därför med på att hon iallafall försökte, även om det inte blev kalas (dumma åsa...jag får ju inte släppa sånt!!) men sen en superfin apportering och efter det en kalas vittring. Synd bara att en pinne gömt sig i en liten håla, så jag trodde hon tog fel och blev först lite sur, men så såg jag att en liten pinnspetts stack upp och JUBLADE!!!

Efter grillning och snack så gjorde vi gruppmomenten och ett fin, fint uppsättande efter platsen!

Bita fick leka Fajta och strulade rejält i inkallningen (varför ska det bli så här??) Men skit samma, vi arbetade igenom det och hon blev rejält trött i bollen efter allt tänkande!

Kia och Vilja visade idag att de minsann har fin kontakt. Så vi behöver nog inte starta en egen kontaktförmedling. Snackade sist om hur annonserna skulle utformas "Träningsnarkoman söker kontakt. Önskar en solbränd 2-årig golden tik"

Master och Fila börjar hitta lite form. Många moment har fått sig en rejäl uppryckning och fria följet börjar se bra ut. En bit kvar att jobba med, men jag tror att det säkert kommer bli kalasbra!

Tack Kia och Master för en härlig kväll och för att ni "står ut" med att jag kommer dragandes med halva familjen!!

Kommentarer
Postat av: Kia

Din annons var bättre än min! Den kör vi på!



Äsch jag får en ypperlig chans att vänja mig sakta men säkert vid barn, men samtidigt vara jäkligt glad över att jag inte har några hemma :D



Tyckte Bita var skitduktig med all störning runtomkring. Man såg verkligen att hon jobbade stenhårt i fria följet, trots att killarna lockade. Fajta gick ju kalas, som vanligt!

2009-08-13 @ 22:26:00
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Kia

"sola skiner alltid i Karlst...ehm när vi tränar!"

2009-08-13 @ 22:27:02
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: lotta med Juni o Cola

kul att det gick bra o att vädret var snällt mot er..det blir ju såå mycket trevligare om solen skiner:)hoppas den skiner på oss i helgen..premiärcamping o tävling..herregud, tror vi gjort bort oss..juni har vart soffkudde i 8 dagar nu..och sedan ska vi iväg och göra 2 tävlingar på en o samma dag..:/kan gå hur som helst!

2009-08-14 @ 08:54:19
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0