2009

Januari
Hundåret började med MyDog. Fajta och jag gjorde vår första inomhustävling och det var spänt…. Men det gick faktiskt bättre än jag väntat mig. Trotts läskiga kulvertar och massor med nya konstiga saker så gjorde vi ett av våra ditintills finaste program och slutade 9 av 26. Sen försvann Pysen ut på friar färd och belönades med en kastrering när han väl kom hem igen. I mitten av januari såg jag och Smilla ett UFO när vi körde för att köpa cigg. Sen visade det sig vara en meteorit eller något, men tanken var ganska häftig! Januari bjuder även på en del natt-träning. Jag och Kia träffas på "bästa-planen" och tränar och röker under stjärnorna tills McDonalds stänger… Och Smilla blir en riktig skridskoprinsessa!!!



Februari
Lilla skruttan fyller 1 år!! Och Mia och Klara förgyller våra kalla kvällar på tv. Fajta simtränar för att vara i fin form inför vårens planerade parning.



Jag åker på en liten lydnadsturne med Hanna och Maria in till vintrigaste Gislaved och sen till ett iskallt Kungsbacka! Kungsbacka gick bra och vi blev två efter Hanna och Melina

Mars
En resa till skolan bland annat och där var det snöigt Och finaste Fajta fyller 3 år! Sen drar vi till Malmö och tävlar inomhus igen. Fajta var på sitt allra bästaste humör, men missade rutan. Skitsamma! Roligt hade vi. Smilla, Josse och Issa var med och förgyllde resan! Vår fina Pysen-man blir biten illa i ett bakben och får ta en tur till veterinären, men tillfrisknar relativt snart Sen kommer äntligen våren!



April
Dags för DM och jag försöker att försvara titeln och minsann!!! Vi vann och fick de där SM-poängen som vi egentligen inte ville ha…..


Fajta ska ju paras och inte tävla SM!! Jag och Josse hittade en ny träningsplan



Jag och Fajta kom med i SBKs talangsatsning inför framtida landslag! Smilla har börjat på ridskola efter tre års tjat och längtan och är så lycklig!!!
VI KVALAR IN TILL SM!! Sen börjar Fajta löpa….. och jag står och tvekar och har världens kval om hur jag ska göra… 

Maj
Börjar med talangläger och massor nya bekantskaper som kommer att bli riktigt goda vänner!!


En vecka in i maj så är det bestämt. Det blir tävlingshund av min tävlingshund och inga valpar. Sorry Josse…. Fast hon är iofs ganska glad hon med för nu blir det SM i sommar istället! Lilla tjejen har blivit så stor och 6 maj så blir Smilla 6 år! Och vi gör inbrott i min bil efter att ovannämnda dotter och kompis lekt där inne Fajta och Bita tävlade bägge två i Mark. Bitas debut vill jag glömma, men Fajta gick bra!

Juni
Denna månad påminns jag om hur många vänner jag har som verkligen finns där, stöttar och bryr sig… Och så drar vi på vårt första SM äventyr. Äventyr i ordets bemärkelse. Husvagn och leriga åkrar och en camping som inte var 4-stjärnig precis Men vad gör det! Vi hade roligt och gjorde en hyfsad SM-debut!


Smilla blir riktigt duktig på att rida och en dag dyker hon, Chrille och Trulls upp i trädården Jag åker till stekhett Värnamo på talangtävling och tar med mig Busy som får tävla även hon. Hon stod för helgens prestation. Fajta var inte rolig….

Juli
Jag och Smilla börjar med en minisemester hos Mussi. Härligt att komma tillbaka till barndomens sommarställe och bara njuta! Jag har valpkurs på klubben med Florence och Bita får agera demohund, det tycker hon är läskigt. Hon får svårare och svårare för andra hundar…. Sen är det Semestersabotören i kungsbacka i två dagar. SM färdig och med en ny titel! Semestersabotör 2009!



Och sen bär det av på riktig semester på Skara sommarland tillsammans med Fille och hennes familj! Kan helt klart rekommendera "all-inclusive"!

Augusti
Jag och josse drar igång "Operation trädgård" och släpar stenar både från höger och vänster. Sen åker hon på semester för att vila upp sig och dumpar 3 hundar här…. Vi talar till våra skapande gener och ger oss in på betonggjutning med stor uppslutning här på Nordmossa Jag blir återigen påmind om hur falska, avundsjuka och elaka människor kan vara….. Tur att jag har en hel hög med människor omkring mig som kan stötta i sånna lägen. SMILLA BÖRJAR SKOLAN!!


Och jag drar i väg på min sista talangtävling i Kista. Funderar på att hoppa av gruppen av många anledningar, men misstänker att det kommer att lösa sig av sig självt. Kista tävlingen gick piss-dåligt…. Och mycket riktigt, en vecka senare så är vi petade ur gruppen! Josse försöker få Fajta till sin tävlingshund på KM i Nöt, vilket Fajta tycker är totalt onödigt!! Vi har uppvisningar i lydnad, agility och vallning på Bondens Dag i Åkraberg.

September
Bita börjar valla lite mer på allvar.


Vi inser att fåren inte kommer stanna hos oss för evigt och får lite eld i baken… Dags för kennelträff och jag får massvis med fina priser för vårt framgångsrika år! Jag har 5 veckors VFU i skolan och fullkomligt älskar det! Längtar tills skolan är över och jag får komma ut på riktigt igen! Annars är september in sån där mitt-emellan månad… inget speciellt händer!

Oktober
Smilla går på sitt första skoldisco "Lyckligaste dagen på hela året" säger hon Jag är lagledare för Varbergs lag i Hallandskampen! Och dom vinner!!! Chrille och fajta debuterar Ik2, det gick snabbt över….. men bättre gick det i Ik1. Hyfsade poäng med, som vanligt, orutin missar!




Bita tävlar igen och slår mig med häpnad! Klassvinst och fina, fina poäng! Smilla anordnar en Halloween fest tillsammans med Fille.

November
Bita börjar träna klass 2 och ger mig gråa hår…. Fajta har börjat träna efter en korttids vila och är sjövild!! Jag och josse har tre uppvisningar hos våra sponsorer



Sen åker jag på en ny liten turne med Hanna och Maria. Oskarström blir ända tävlingen för mig, Bita har börjat löpa och fajta ska tävla vallning ena dagen. Fajta gör ett kanonprogram och vinner med fina poäng igen! Fajta och Chrille gör 3 tävlingen för året och åter igen är det en orutin-miss som stoppar de riktigt fina poängen!

December
NYBIL!!! Äntligen!! Vi tävlar i Varberg och Fajta får fina poäng och vinner igen. Dock inte vår bästa tävling, en hel del missar… Sen drar jag och josse till Stockholm och Hund2009. Verkligen inte vår bästa tävling. Fajta var rejält störd av miljön, men det var hon inte ensam om. Vi slutade 3:a



En härlig avslutning på ett härligt år!
Jag är så glad över att jag har mina hundar, min familj och mina vänner! Ni betyder mycket för mig allihop!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Herregud, vad du skräms! Jag - som har noll koll på dagar och datum - trodde att MyDog redan varit! :-D



Vilket år ni har haft!! Supergrattis till fantastiska prestationer! Och bara tänk hur bra det kommande året har potential att bli.



Härligt att få följa er, i och utanför hundsportens speciella värld är du en fantastisk människa som jag är så himla glad att känna.



Ha det så kul över nyår, så ses vi på MyDog 2010. Jag tar med huvudvärkstabletter och kaffe! Tar du med Lisas jacka? ;-)



Postat av: Syster

Härlig årskrönika med härlig läsning!

2009-12-29 @ 12:52:25
Postat av: Kia

jösses vad fort året gått, känns konstigt. Ni har hunnit med en del får man ju säga, och snart får vi återuppta traditionen med bästa planen. Det blir nåt att se fram emot!

2009-12-29 @ 13:20:57
URL: http://www.workinggolden.se
Postat av: Alexandra

Härlig läsning Åsa!!! Nu är det bara att bita ihop o köra på igen....Tyke o jag hejar på er...

2009-12-29 @ 14:43:37
URL: http://www.alexhoff.se
Postat av: Petra & Lira

Vilken fiiin summering av ett fantastiskt år på alla möjliga sätt! Skoj att ha läst känna dig under året! Önskar dig ett minst lika fantastiskt 2010! KRAMELIKRAM

2009-12-29 @ 15:26:05
Postat av: Tina/Rosso

Härlig läsning. Årskrönikan är verkligen något att minnas.

Glad att jag har fått dig som vän.



Kram och ett lycka till, 2010 kommer säkerligen bli minst lika minnesrikt.

ps ses i Göteborg, Pm-et är ju här nu..

2009-12-29 @ 22:00:50
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Elin & pudelusen

Jösses vad stor Smilla har blivit! Och vad mycket ni hunnit med. Stort grattis till alla framgångar & Gott Nytt År!!

2009-12-29 @ 22:34:45
URL: http://klarafardiga.wordpress.com
Postat av: lotta med Juni o Cola

shit!!Vilket underbart år:)KUL med sammanfattning. det gjorde jag förra året, men just nu är jag "Ur bloggform" så jag nöjer mig att läsa andras och önska GOTT NYTT ÅR!!Kram och hoppas att vi får följa dig genom bloggen nästa år också:)

2009-12-30 @ 09:58:13
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Johanna

Vilket fantastiskt år ni har haft, och jag tror säkert att 2010 kommer bjuda på minst lika många spännande händelser.

GOTT NYTT ÅR!!!

2009-12-30 @ 13:29:36
URL: http://www.klokahundar.se
Postat av: Kia

fått pm nu då? ;)

2009-12-30 @ 20:28:30
URL: http://www.workinggolden.se
Postat av: Kia

Det får vi se till, att 2010 blir bästa året hittills minsann! Inget PM, maila igen!

2010-01-01 @ 12:29:18
URL: http://www.workinggolden.se
Postat av: andrea

Jättehärligt att läsa Åsa!

Skrattade gott i februari när det stod om "Mia & Klara" De har gett mig många goda skratt, men främst då i form av "Åsa:s Mia & Klara",, givetvis!! :)

Ibland undrar man hur man bara hinner med allt, och det undrade jag när jag läste ditt 2009..

Var får du all energi ifrån??

Och tillräcklingt mycket också så att du bara kan överösa oss andra med din positiva energi!!

Du är ju bara för härlig!!

Ha några goa dagar nu så ses vi i Gbg !!

Kramar ifrån mig

2010-01-01 @ 12:45:48
Postat av: Sanna

Skratt Rolig läsning!

Ett härligt år med fart och fläkt.



God fortsättning!



Kram!

2010-01-03 @ 16:43:02
Postat av: Anna & Juni

Vilket år ni haft!!! Ni är så grymma! Och 2010 kommer bli ett kalasår, det är jag helt säker på! Stor kram från oss och lycka till på MyDog!

2010-01-03 @ 20:13:00
URL: http://www.annaronge.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0