De fick bada

Hundarna torkade aldrig, så det fick bli en dusch av bägge.

Fajta är ju smidigt, bara skölja av så rinner allt väck.
Men Bita däremot. I hennes päls sitter allt som berget. Så efter en massa sköljande så insåg jag att det var bara till att dra i schampoo.

Eftersom jag så sällan badar mina hundar så är det där med hundschampoo inte något som jag har hemma precis. Så jag slänger i lite av mitt eget schampoo



Jäklar vad bra det var i hennes päls! De små saltkornen letade sig in i pälsen på en gång och jag fick upp ett jäkla lödder med en liiiiten, liiiiten klick. Precis som i mitt eget hår. Så hon blev ginistrande ren och doftar nu underbart av salt, sjögräs och liiite citron.

Även om Big är sjukt drygt, så börjar burken ta slut och snart är det dags att beställa lite nya, underbara produkter från www.lush.se.

Lush använder sig INTE av produkter som blivit testade på djur. Lush använder sig också av mycket naturliga ingredienser som finns att tillgå. Därför känns det extra bra att använda produkterna för mig som har egen brunn tex. jag tänker miljömedvetet på mitt tvättmedel och de resterna som släpps ut i vattnet, men duschkräm och schampoo har jag tidigare aldrig reflekterat över vad jag anävnder. utbudet är ju betydligt mer begränsat inom det området (ur miljöaspekt alltså) 

Lush har även vegan-alternativ för de som inte vill ha tex, mjölkprodukter i mjukgörande krämer. Har man använt Lush ett tag och sen tvättar händerna med en "vanlig tvål", så känner man den atrificiella stanken av parfym.....

Kommentarer
Postat av: lotta, Juni o Cola

aa, vad bra tips:D det ska jag gå in o kolla på:)förstår att du har sniffat på din älskade hund nu då;)

2009-02-26 @ 07:53:36
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Camilla Svenang

Hahaha! Ännu en Lushoman. Men visst har du rätt, det går inte att uppskatta artificiella lukter efter flitigt Lushanvändande. Det enda jag märkt är att jag ibland vill ha oparfymerade alternativ. Då finns det mycket bra alternativ i Hälsokostsaffärer. Dom är också utan massa kemikalier och gifter. En del är inte heller djurtestat, men det är bäst att fråga! På Lush vet man att allt är "safe", bara att frossa i alla deras underbara produkter!



Hälsningar Camilla S

2009-02-26 @ 10:56:36
Postat av: Ammi

Roligt att läsa! Fin sida! Hoppas du fortsätter läsa vår blogg! :)



Ammi, en av tjejerna bakom lushgavle.blogg.se :)

2009-02-26 @ 23:38:09
URL: http://amelies.blogg.se/
Postat av: Kia

näe, vem orkar duscha hundarna? Jag dammsög och tvävvade golvet istället, 6 ggr på 1,5 dag :D

2009-02-27 @ 10:04:57
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Kia

tvävva golv är nåt nytt även för mig, tvätta ska det stå!

2009-02-27 @ 10:05:38
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Syster

Det osar smygreklam ;)

2009-02-28 @ 15:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0