Dubbelt rekord

Så var helgen över och det är mådag igen.

Helgen har varit rolig, men kall...

I lördags åkte jag iväg till Gislaved för att tävla. Där mötte jag Hanna, Maria och Moa. Mycket snö, ganska kallt och något försenat drog klass 3 i gång. Där startade Hanna med Wilmer. Det såg kalasbra ut, och trotts några missar (kanske vore bra att veta vilka moment som ingår i klassen Hanna!?) så snodde de till sig första priset. Ett av kvällens vinglas var säkrade i form av plastig, stor, guldig pokal. Inte nog med det.. hit ska man absolut åka fler gånger, för vinnaren fick även ett kuvert med 500 kronor!!

Sen blev det ytterligare väntan, seg sådan, med förseningar och ej informerade pauser... Jag och maria stod länge ute i kylan och väntade på att få göra plats momenten.

Jag hade drait första numret och kände redan på platsen att Fajta var så där ap-tråkig. Hon hade samma attityd vid flera tillfällen i början av vår "tävlings-karriär". Det försvann genom regelbundet tävlande, men nu trodde jag faktiskt att vi "funnit varandra" på tävlingsplan och det hade blivit lite befäst, men icke. Vi gick in tillsammans, men det var typ allt. Hon körde sitt race och jag mitt. Slarvig ruta och en "hoppsan" tappade vittringspinne gav två nollor och poängen blev därmed katastrof... Inte nog med det för efter programmet så tog hon ytterligare en chans och bet mig i handen...jäkla apa....

Maria stod näst på tur och gjorde ett något splittrat program. jag var ute med Moa och gick, så jag såg inget, men Maria var iallafall inte nöjd.

Hanna startade något senare och hade en "käftande söt lite tös" vid sidan och slog till med dunder poängen 299,5 och säkrade ytterligare ett vinglas och tillskott i kassan! Du är verkligen värd jackan Hanna!!!

Efter prisutdelningen drog vi vidare till Kinna för att sova på ett B & B. Dagens missnöje hos mig och Maria blev inte mindre när sonen i huset backade på Marias bil... men vi hade det mysigt ändå. Taco och vin och melodifestival! Och Fajta var överlycklig över att få sova i sängen.

Alldeldes för tidigt fick vi kliva upp och fixa frulle och packa, för att dra vidare till Fjärås. Det var -12 när vi gick ut till bilarna. Jag drog nummer 3 och hade missflyt, eller kanske ska vi säga flyt på platsen. Fajta la sig på första förarens kommando och jag satte henne upp igen, dvs betyg 0, men det visst inte domaren som gav mig en 8. På sittande fick vi fullt, 10 poäng

Redan på uppvärmningen innan mitt program kände jag att min prinsessa var tillbaka!! åh vad härligt!!!

Fria följet gick så där.. jag tycker det var ett ganska krångligt program med mycket halter och svängar. Vi fick betyg 8,5 med kommentaren dk, ls.

Gå runt rutan fixade vi ok och härligast var att hon själv bjöd till när jag plockade upp henne från läggandet, det ska nog bli ordning på det momentet också. Betyg 7,5 och kommentar dk, vp, ls, går före

En super duper inkallning med betyg 10

En super duper ruta med betyg 10

Dirr apport fick vi start gnäll till konen och typiskt nog höger apport som strular, dv hon gick till mitten och ett extra kommando direkt ut till apport. Något tugg in, men det missade domaren. Betyg 8 med kommentar gnäll, x-tra kommando

Hopp apport gick kalas, betyg 10

Vittringen s ryckte hon på tävlingsledarens kommando och slängde runt den i munnen precis vid högen. Betyg 9 med orden orolig start, omtag

Fjärren hade jag missflyt i. Hon bev alldels för sne på sitt från stå och kom därför fram en bra bit. Betyg 7, förflyttning

Totalt 283 poäng och REKORD!!!



Sen var det Marias tur med Jessie. Jösses vilket program!! 4 elitstarten och de gick in med en attityd och koncentration som om de aldrig gjort annat!!! Riktigt snyggt!! Lite miss med en tju från rutan och en flygande vittringspinne gjorde att poängen inte blev så höga, men oj så snyggt allt var!!

Hanna och Melin gick in sist av oss och började med ett fritt följ med 9,5 poäng och resten var så härligt snyggt att se. Men Melina längtar nog tillbaka till tiden som agilityhund, för hon tog vägen över hindret på väg till vittringen... så roligt!! De gjorde iallafall en kanon tävling idag igen och slutade som vinnare med 285 poäng.

Jag kom tvåa och GRATTIS KITTY som blev 4 med en skitglad liten Billy!!! Svansen gick i ett!!!

Tack Hanna och Maria för en kanon bra helg! Det måste vi göra om. Dessutom fick jag två små träningstips med mig hem av Hanna som jag får pilla lite med. Sen måste jag försöka hitta ett sätt, där Fajta kan jobba trots att hon är lite sur.....

Sen drog jag hemåt. Väldigt skönt att bara ha 20 minuter hem, för jag var trött, kall och magen började mola... hemma möts jag av nyheten att Bita börjat löpa!! REKORD!!! Jag har aldrig haft en tik som löpt så tidigt!!! En vecka efter 1 årsdagen blev hon alltså stora damen!!

Nu var det bara till att värma sig så gott det gick för att vid 6 tiden dra vidare till nästa ridhus för 3 timmars kurs....

Idag värker huvudet, benen och magen (och en tå som Chrille trampade på igår)... jag har inte ens börjat med bokföringen i dag....kaos......orkar knappt sitta upp....

Kommentarer
Postat av: Kia

Hälften 10:or, inte illa! Grattis till nytt rekord! Låter som ni haft fullt upp hela helgen. Gislaveds vinst där skulle fler klubbar anamma :D



Kul att Bita börjat löpa (ingen press alls nu Fajta!). Du kanske skulle lämna henne hemma en helg också så hon också kommer igång ;)

2009-02-16 @ 21:15:49
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Smulan

Bara att säga grattis igen då.

Men bet hon dig verkligen den luringen...kanske är hon på dåligt humör för att den lilla skulle till med löpet och du släpade bort henne när hon behövdes som mest ;-)

2009-02-16 @ 23:10:58
Postat av: Maggan & CO

TJOHOOOO! MASSOR GRATTIS!!! :D :D :D

Så bra att jag gick in på din sida idag, jag behöver lite inspiration till att börja träna lydnad igen. :) Nu är jag taggad på att få till vår inkallning igen, fajtas är min målbild fast vi behöver ju inte komma hela vägen dit för att få till det 10-mässigt. Er inkallning är ju typ en 15. ;)

Men vad blir det för betyg när hunden gör hopp-vittrings-apport..?! skrattar "Nuuu du får extra!" ;)



Jag skriver upp Gislaved i tävlingskalendern... ;)

2009-02-17 @ 11:22:23
URL: http://hem.bredband.net/magix
Postat av: Maggan igen...

Och GRATTIS lilla Bita som blitt vuxen! :D

2009-02-17 @ 11:23:42
Postat av: lotta, Juni o Cola

wooow, grattis. madame 10 får vi kalla dig för:) grattis, du o vovvarna e såå duktiga:)

2009-02-18 @ 15:28:37
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0