Kunde börjat bättre

Denna morgon kunde börjat bättre, men också mycket, mycket sämre!

Först av allt....SNÖ!!!! Äntligen!!!! Hoppas den får ligga ett tag!  Stackars snölejonet och fåntratten Pysen som inte får gå ut. Nu är han den, det, denna där...Hans manlighet är borta och har ersatts av ett fumligt, irriterande "får-inte-gå-ut" och "stöter-emot-allt-han-går-förbi". Men det går över. Dessvärre var bara en kula nere så det blev ett litet bukingrepp också. Tre stygn och förpassad med tratt i 10 dagar.... Får väl se hur det går med det!
Fajta är livrädd för honom. Ställde sig och morrade när hon fick syn på honom. Så fort han rör sig så flyger hon undan och gömmer sig. Han är mest sur för att han fortfarande inte får gå ut.

Fajta blev besiktigad också och det gick bra. Hur det nu kunde göra det med världens löjligaste veterinär. undra när jag ska vänja mig vid de där patetiska smådjursveterinärerna som tror att vi djurägare är en skara patetiska varelser som inte har ett uns vett innanför pannbenet. Hon har skrivit ua på varenda punkt men var ju TVUNGEN att lägga till att Fajta har haltat "för länge sedan" )dvs när hon var fyra månader och de inte hittade något fel på henne) och att hon sprang in i en altan förra året, på intyget. Givetvis kompletterat med "se journalkopior". Jävla onödigt alltså!! Hppas att detta nu inte ställer till det med föräkringshöjningen. Nog för att försäkringsbolaget redan vet om vad som har hänt eftersom de betalat ut ersättning i bägge fallen, men det är ju inte så att Fajta har ont av det som har varit!!

Medan Pysen låg på bordet så åkte jag och Josse på äventyr. Det började med träning på Kungsbacka brukshundklubb. Bita var otroligt nog riktigt bra. Kanon snygga fria följ sekvenser. Koncentrerat, lagom intensivt och härlig vilja! Apporteringen börjar fungera även när hon sitter vid sidan, även om det är en bra bit kvar i ingångsträningen med föremål i munnen. Det so vi behöver lägga mycket arbete på är läggande under marsch och den där "virrigheten". Jag kan snart inte skylla på att hon är "så liten" längre. inser att jag kan räkna dagarna tills hon är året....
Fajta gick så där bra... Som ett vanligt, ordinärt pass. inget som stack ut åt varken det sämre eller kanon hållet.
Josse fotade lite, så vi får se om det kommer ut några bilder som jag kan sno!

Sen gick vi en promenix med vovvarna. Josse hade med sig Mellepelle som lever i en bubbla av "jag -är-störst-och.bäst-i-hela-världen". Och egentligen så är det ju precis som man brukar säga, mycket hund i litet format. Han väger ju bara några futtiga kilo mindre än Fajta som har en matchvikt på 15,4 nu när pälsen är på väg tillbaka.

Efter detta så drog vi till Kungsmässan för lunch i träningskläder och med händer stinkade av hundgodis. Vi fönstershoppade en stund och sen kaffe och smaskigt fika på Epresso House. Handlade på ICA och så hade timmarna av väntan gått och vi kunde hämta Pysemannen. Ynklig och trött.....

Hemma igen så blev det "fåntratts"anpassning. Maten kommer han inte åt med tratten, och att gå in i kattlådan är en omöjlighet. Men allt löser sig och som dagt, han själv är mest irriterad över att få stanna inne.....

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Fåntrattsanpassning... så gulligt. Fast jag förstår att det inte är kul med tratt.

Trevlig helg - och titta gärna in hos mig och tävla om glasögon och gröna trasor - eller se mig som kines!

2009-01-23 @ 15:21:23
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: lotta, Juni o Cola

stackars misse! läskigt tycker jag när katterna som har tratt försöker hoppa upp på bord osv..aaaajjj. ha det bra:)

2009-01-24 @ 08:24:48
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Smulan

Men du måste förstå att hans stolhet är ett minne blott och hur mycket kan en stolt katt ta???

Tänk dig själv hur det skulle se ut att skita i tratt runt skallen...stackars pysen.Inte nog med att de snor kulorna, tvättar ändan med sprit, drogar en till max så benen far åt alla håll liksom ögonen....att sen ha ett gäng hundar omkring sig som flinar eller morrar är väl "katt"astrof.

Livet som katt är inte alltid så lätt ska du veta.



Ha en bra dag i snö och grårusk

2009-01-24 @ 14:23:16
Postat av: Hunny

Banka lite vett i min matte...Hon vill att jag ska stanna på fläcken, vilket jag gör! Sen går hon här o muttrar nåt om att man ska gå in i rutan direkt med. Hur katten ska hon ha det? Verkar förvirrande...



Om Pysen inte trivs hos er längre så kan du hota honom med att komma hem till oss. Massa bilar utanför huset och hundar som gärna jagar honom dagarna i ända. Fast det kanske han redan har ;)

2009-01-24 @ 18:54:07
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Sanna

Veterinärer ...

Jag fattar inte varför vissa skall bli veterinärer öht. Varför skall dom skydda försäkringsbolagen som tar så mycket pengar. Nu har väl Agria inte gått pluss på oss än ... Men helt säkert på massa andra.



Varje gång jag åker till veterinären, eller ännu sämre, måste ta hem dom till något djur så måste jag tala om vad det är och vad jag vill ha för medicin. Jag tar ju inte ut dom för att dom skall gissa ...!

Om du får ett sådant kasst friskhetsintyg så gå till ett annat ställe, där dom koncentrerar sig på hur hunden mår NU, som dom skall göra.



Ha det!

2009-01-25 @ 21:22:23
URL: http://vallby.blogg .se
Postat av: ibbe

det låter som om pisen har varit på en icke frivilig skönhetsoperasion, stakare

2009-01-25 @ 23:03:56
URL: http://kastor-cattledog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0