WOW!!!!

Jag äkte upp till Mydog med en förhoppning om att kunna genomföra ett elitprogram. Jag åkte upp för att det typ var en rolig grej och förhoppningsvis skulle bli en häftig upplevelse.

Aldrig trodde jag väl att jag och Fajta skulle genomföra ett av våra bästa program i denna stökiga, störiga och ganska svåra miljö... men det gjorde vi!!!

Tidigt åkte vi iväg för att börja. Fajta tyckte det var läskigt med halt golv och "brunnar" som lät läskigt..de fanns tom under den gröna mattan på plan. Hon var inte alls förtjust i att sitta i en bur. Men vi började iallafall med sittande i grupp. Fajta vred två gånger på huvudet och hoppade till lite när jag kom tillbaka. Sen var det dags för platsen och den gjorde hon jätte bra.

Sen var det en låååång väntan. Jag hade startnummer 30 och med ett par strykningar så blev vi 25:e startande ekipage. Ett ekipage fick vi efter oss pga av en löpning.

Så dagen gick. Vi såg massor av bra hundar! Jag tror aldrig jag har sett sååå mycket av lydnaden tidigare år.

När det var dags för vår tur så var jag ganska nervös. Jag frös, gäspade och hade fått huvudvärkstabletter av hjälpsam Camilla. Men när jag gick in på plan så bara kändes det så jäkla bra! Precis rätt känsla!! Eller som Andreas svarade mig tidigare då jag frågade hur mycket man behöver gapa för att göra sig hörd, "det löser sig därute, när man är i sin bubbla"

Fria följet gick hyfsat och hon var lite luftig och jag fick ge några sitt kommandon när vi var på de läskiga "brunnarna. Men helt klart godkänt i denna nya miljön.





"Gåruntrutan" hade jag planerat att "förstöra själv". Jag stannade till vid varje positon och ändrade tempo och små pratade med henne hela tiden. Och jag tycker faktiskt att vi fixade momentet på ett hyfsat sätt!

Sen inkallning!!! Sus genom publiken. Trotts att hon gled rejält på ställandet, så fortsatte hon att satsa gärnet och gjorde en grym inkallning!

Rutan gick fin-fint. Hon var lite tveksam när hon sprang förbi läskig högtalare och domarbord. Men in kom hon och inkallningen gick bättre än på länge.



Dirrigeringsapporteringen var det moment som ställt till det för de flesta ekipage. Två hundar med full poäng, det var något mysko med att skicka hunden rakt mot pelare tror jag. Fajta drog mot mitten, men ett stå och ny dirrigering, vilket innebar "obligastoriskt tugg". Men helt klart ok!



Hopp-apporten kastade jag snett som katten. hon hoppade ut, men jag vågade inte chansa, utan drog till med ett hopp kommando för återhoppet, men det hörde nog inte domaren.

Sen vittring. det blev något missförstånd, för hon reste sig när jag vände mig om, Men sen gick det bra, hon jobbade fint . Det tog lite tid, men hon hittade rätt pinne, "tappade" den, och kom sedan snällt in.

Fjärren gjorde hon väldigt bra om man bortser från att hon flyttade fram på sitt från stå förflyttningen. men snabba, rena förflyttningar och det är vi glada för!

Så här blev poängen

Sitt i grupp - 9,5 flyttar sig i sida
Plats - 10
fritt följ - 9 luftig, ls
Gåruntruta - 8 slarvig första vinkel, föraren växlar tempo
Inkall - 10
Rutan - 9 bågar ngt in
Dirr apport - 7 båge, lätt tugg, 7 kommando
Metall - 9 slarvigt tagande
Vittring - 7 släpper, viss tveksamhet
Fjärr - 7 flyttar sig halv hundlängd

Summa 272,5 poäng 1:a pris och placering 9 av 26. Då var det dessutom landslagsuttagning och grymt många duktiga och rutinerade ekipage! Så jag känner mig jäkligt stolt, glad och överraskad över dagens prestation!!! Nu är vi banne med på gång!!



Stort grattis till Andreas och Moel som blev 2:a efter ett grymt snyggt program!
Grattis även till Johanna med Grim som genomförde en kanontävling!
Och grattis till klubbkompisen Mona med Marvin till 8:de platsen och Karin och Hampus som hade lite otur bara!

Fler bilder kommer kanske på Josses "nyhetssida" i morgon eller på torsdag!

Nu ska jag gå och ta tag i packning inför Karlstad och Smillas dagisstart efter jullovet

Kommentarer
Postat av: Florence

Jättegrattis, nu finns det inget som kan stoppa er!

2009-01-06 @ 19:16:10
Postat av: Mariana

Grattis vännen! Ni var superduktiga idag! Och det var mäktigt att få se er på planen! Jag är impad som vanligt ;) och jävligt träningssugen!! Haha, jag behöver nog vara mer bland hundar och hundmänniskor för att jag ska ha suget efter egen träning med Max, konstig jag e va?! Hehe! Gött mos idag du!! Bra jobbat helt klart! Hoppas vi ses snart igen!

2009-01-06 @ 20:23:59
URL: http://maxdenstore.blogspot.com
Postat av: Johanna

Grattis!!! Ni var så grymma idag!!! Men det har jag tyckt sen första gången jag såg er! Jag tror stenhårt på er inför framtiden!



Va söt din lilla dotter är :)



Ha det så bra!!!

2009-01-06 @ 20:38:06
URL: http://www.klokahundar.st
Postat av: Smulan

Grattis!!!

Vet du gumman ,,,,det gör inte ett dugg att jag hade fel:-D

2009-01-06 @ 20:54:59
Postat av: Camilla

Grattis!

Himla bra gjort i den miljön och med den

konkurrensen!!

2009-01-06 @ 23:11:47
Postat av: Maggan & CO

Tjohoooo! MASSOR GRATTIS!!! Er inkallning är helt sjukt bra, såklart publiken ska susa! :D

Jag som hade fixat så jag skulle kunna komma ner och se er bara ni behagade starta när det inte var freestyle... meeen, jag har haft sämsta dagen hittills i år. Bloggar om den imorgon. ;)

En stoooor puss på Fajtanosen från oss! I år SKA vi se till att komma ner och tävla nånstans i ert land så vi kan ses. :)

2009-01-07 @ 00:27:30
URL: http://hem.bredband.net/magix
Postat av: Camilla Svenäng

MEGAGRATTIS till en mycket fin uppvisning under svåra omständigheter! Det var roligt att få se er tävla, för en gångs skull, och det verkar ju som man valde den rätta tävlingen att åka och titta på!



Ni är två stjärnor, du och Fajta! HÄRLIGT att se er, och fantastiskt kul med publikfriande moment (= extra snygga). Publikens sus är så jäkla gött att höra, och det lär inte vara sista gången du gör det!

2009-01-07 @ 08:58:55
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Såg er igår, och oj vad duktiga ni var. Det där komma räcka långt!

2009-01-07 @ 18:44:23
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0