Röd flagg

Så såg mitt sista bad ut i Frösakull!

Det kändes ungdomligt, upproriskt och nostalgiskt.... precis som förr.... när jag var yngre....
Höga vågor i vattnet och sanden på botten gick i stora vågor även den. Havet pyste, yrde och slog mig i ryggen... härligt...


Nu är det "vardag" hemma igen. Gårdagen spenderades bland hög musik, yra människor på Glommens Kräftfestival. Smilla lurades upp i en allt för "farlig" karusell och bästa kompisen höll henne om ryggen och erbjöd en axel att lägga huvudet emot.

I natt har Smilla sovit borta och jag och Chrille laddade upp för film kväll...nästan som förr. 3 filmer såg vi... nästan... Sista filmen var Chrilles val och när han somnat så gick jag och la mig. Har inget större behov av att se Tom Cruise som enarmad nazist. Däremot gillade jag första filmen skarpt..... Seven Pounds med Will Smith. Filmen i mellan akten var märklig, men startade massor med tankar....

Massa tankar startar även alla olika sommar pratare. I förrgår lyssnade jag på Malin Baryard och fick den bästa tävlingspsykologin jag fått på länge! Hon fick mig att minnas vem jag är, vad jag vill och vad jag står för. På senaste tiden har hunderiet och tävlandet tappat en del av sin charm för mig. Jag har lyssnat för mycket på andra och på andras sätt att se på mig och mitt tävlande... Nu känner jag annorlunda....

I dag ska trädgården få en dust... så länge det är uppehåll, eller kanske lite längre. Först ska jag lyssna färdigt på Nour El-Refais program, sen är telefonen laddad med andra härliga "pratare" som ska få förgylla min eftermiddag. Och så ska jag ju lyssna på dagens värd, Prinsessan Birgitta.

Dessutom ett stort grattis till Andreas och kia för alla agility framgångar i helgen!

Kommentarer
Postat av: Petra & Lira

Malin Baryard var riktigt bra! Tack för tipset! :D

2009-07-12 @ 14:26:56
Postat av: Camilla

Jag läser ofta sportsidorna bara för att få mig lite tävlingspsykologi till livs. Och kollar på VM osv för att se vad folk säger i intervjuer. Det är skitintressant!



Hoppas du hittar tillbaka till ditt! "There's only one way of life, and that's your own".



http://www.youtube.com/watch?v=0mVvMopn2os

2009-07-12 @ 14:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0