Valpkurs

I går hade jag och en kompis inskrivning på valpkurs inne på klubben. Verkar bli ett toppenbra gäng! Många riktigt unga valpar och engagerade förare! Och väldigt skönt att ha gjort sin "plikt" för klubben i år också!

Fajta fick ställa upp och demonstrera lite kontaktövningar och rutiner vid bilen. Hon skötte sig alldeles utmärkt och även på träning efter kursen så var hon kalasbra!

Märkligt... hon har gått katastrofalt dåligt i en vecka nu och det har varit riktigt motigt att gå ut och träna. Och så närmare sig dagen då vi ska upp till Andreas oc få en duving och så går hon genast mycket bättre. Frågan är då hur mycket jag faktiskt påverkar eftersom det inte finns något som är så motiverande som ett träningspass hos Andreas. Jag har kt därifrån både glad, uppgiven, ledsen och arg (!)...men alltid med en massa inspiration, nya tänk och massor av träningslust!

Annars är det lugna gatan här hemma. Rabatten är fortfarande inte färdig grävd. jag fick fruktansvärt ont i händerna och underarmarna efter åt. Har tom svårt att skriva med en vanlig penna... hittade några antiinfalmatoriska i en låda som jag har tryckt i mig. Sen ska det nog ordna sig och rabatten bli färdig!

Hittade ett nytt recept på fraloor i går som jag jag bakade och jösses vad goda de blev! Annars har jag nog inte gjort någonting....

Har tänkt att göra ingenting i dag också tills det är dags att dra norr över för hundträning!

Kommentarer
Postat av: smulan

Jadu gumman, jag ler lite...klart du påverkar dina hundar oerhört mycket..de läser dina tankar och känslor som en öppen bok ;-)

Hoppas du får färdigt ditt projekt med landet...

Kram

2009-07-16 @ 20:22:04
Postat av: Sanna

Man påverkar jättemycket. Jag gör det jag också. Ofta till det sämre, känns det som. Någon gång har jag lyft honom, men oftast så lyfter han mig ;)



Ha det!

2009-07-18 @ 12:37:36
URL: http://vallby.blogg .se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0