helgen som gått

Ja, lördagen har jag ju redan rapporterat om. Blev väckt 06.15 med orden -Nu måste du somna om mamma, för jag går upp nu....den var ju snäll. Låg och kämpade i två timmar mot röksug innan familjen kom in med bricka med ljus och frulle. Jag älskar verkligen frukost på sängen. Hade lätt vant mig vid det varje dag! Sen var det som sagt träning och trädgårdsarbete.

idag började jag dagen med att baka. innan frukost hade jag snott ihop smördeg till smarrig och helt unik fruktpaj. ingen har tidigare gjort den och antagligen kommer ingen att göra något liknande igen. Inte för att den inte var god, för det var den verkligen, men som vanligt så hittade jag på hälften och minns ju aldrig hur jag gör.... En omgång hallonmuffins (egentligen citron muffins, men man ska inte vara så noga med recept tycker jag) var också klara innan frulle. Efter slängde jag ihop en omgång helt unika choklad-drömmar....

Lite städning och duschning så kom Mussi, Siss, Pappa och hans fru på kalasfika.

Nu i kväll var det kursdags igen. Återigen så slog vardagslydnadsgruppen med häpnad. Inkallning var temat för dagen och deltagarna fick stora utmaningar idag som de klarade med galans. Tävlingslydnads gruppen körde fritt följ och i dag fokuserade vi på svängarna. Oj, oj så bra det gick! En hund hade reservförare och det gick kalasbra även det! Där finns en äldre dam (hund alltså) som aldrig tidigare tränat lydnad, utan hoppade på kursen mest för att göra något kul ihop. Denna hunden imponerar stort varje gång! Hon köper allt som presenteras för henne och det är så himla kul att se!

Efter träningen körde jag rutan och dirigeringsövningar med Fajta. Det fungerar faktiskt ganska bra, trotts att vi tränat så lite på just dirigeringen. Och det känns himla bra! Fajta är annars helt underbar att jobba med för tillfället. Det arbete vi gjort med fria följet det senaste har verkligen tagit vår träning till en ny nivå och det känns så jäkla bra!  Bita fick vara lite demohund för tävlingslydnadsgruppen och som vanligt så ger hon allt och lite till!

I morgon börjar en ny delkurs i skolan och den verkar ganska tuff, det ska ju bli väldigt spännande med tanke på hur slappt det varit de senaste åren. kanske ska man äntligen få bekänna lite färg och inte kunna sitta och pilla sig i navlen halva dagen!! Men jag ska nog hinna lägga in ett "ställande-tränings-inlägg" också, Kitty!

Kommentarer
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

kurser kurser år höger och vänster;)vad kul att lydnaden känns så bra :)men guuuuud, vad söt din dotter är när hon tränar med era duktiga hundar:)åh, jag sitter och ler hela tiden, jättefint. hihi...ser ut som hon tänker bli en super- hundtränare som stor;)

2009-03-30 @ 08:27:00
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Kitty å flåcken

Oj ska man tolka det som en liten fölsedag kanske??

GRATTIS GRATTIS ;-) Hurra hurra hurra från oss ;-)

Funderat på å komma ihåg vad du lägger i kakorna och göra en liten "kak kok bok" kanske, eller ha bak bok som tillägg på hemsidan kanske? Skulle bli välbesökt iaf, lööövar ;-) Man blir ju så himla kaksugen när man läser om alla dina kakor ;-) ;-) ;-)

2009-03-30 @ 18:06:45
URL: http://www.hundtrim.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0