Vårkänslor

När jag varit iväg med Smilla i morse tog jag en sväng i trädgården och såg massvis med lökar som sticker fram mellan löven. Julrosorna blommar för fullt, och även lungörtens fläckiga blad har börjat tränga fram ur den fuktiga jorden. Väl inne satte jag på gårdagens avsnitt av Leila på landet .


Leila Lindholm på landet. Foto: TV4


Hon bakar rabarberdessert och köper jordgubbar och på bakbordet står underbara, rosa pioner......vårkänslorna smyger sig fram.....

Jag blir så sugen att dra på mig regnbyxorna och krypa runt i de leriga rabatterna, åka in till blomsterhandlaren och frossa i vårfärger....blir nog en sväng dit i eftermiddag för lite vårblommor till trappan..... Men mars är så förädisk. Det kan slå till med vinterkyla vilken dag som helst. jag minns förra året.... så här såg det ut 25 mars 2008

image47


Kommentarer
Postat av: josse

PÅMINN OSS INTE OM SKITEN!!

2009-03-05 @ 09:32:32
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Kitty å flåcken

Näää men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååsa vad du skräms ...........

Nu ska jag ner till Villa/trädgårdsmässan i Malmö å få lite vårkänslor iaf ;-)

2009-03-05 @ 10:45:06
URL: http://www.hundtrim.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0