Jag behöver.....

TÄVLA!!! Jag är en tävlingsmänniska långt ut i nagelspetsarna.... och nu var det alldeles för länge sen... Detta gör att jag tappar motivation och gnista i träningen. Tycker allt är så himla bra just nu, så vad 17 ska vi träna på?? Klart att det finns massor av saker att förbättra och så, men utan tävlingar så har jag svårt att få till det där sista.

Träningstävla då... jo visst, hur allvarligt är det? Jag har väldigt svårt att ladda och få känslan inför något så på låtsas som en träningstävling. Uppe på talanglägret så skulle vi ju ha en 3-moments tävling och meningen var nog att man skulle få lite pirr....men inte jag inte....jag har väldigt svårt att ta sånt på "allvar". Allvar i den bemärkelsen att jag får förväntan att pumpa, iver och vilja.

Sen hade vi ju teambuilding på lördag kväll där uppe. Och sånt tycker jag är skitlöjligt. Tävlingar där egentligen ända slutprodukten är att vuxna människor står och skrattar åt sig själva och varandra...och det ska stärka våra band....hmmm... Meeeen så kommer ju det där tävlingsmomentet in..... Därför kämpar man så man ser misshandlad ut i flera veckor efteråt. Kämpar om en vinst som i det stora hela inte är värt mer än flugskiten på min fönsterkarm.....men nerven kommer...ivern.... Som Jonna så klokt sa när jag berättade för henne vad jag tyckte om den här typen av lekar: Men man kan ju vinna! och så lyste hennes ögon...... Och visst vann vi! Första omgången i dragkampen och hela galg-loppet!!!

Skäms nästan över mig själv....det här låter illa.....

Men jag måste bara poängtera att jag älskar inte tävlingar för att vinna över andra utan över mig själv. Jag avskyr tex sällskapspel (även om jag av nån märklig anledning oftast vinner, eller iallafall är i det vinnande laget) utan spelar hellre ensam, patiens, starategi spel etc. Jag tycker ofta att tävlingat mot någon blir tramsigt....är inte rädd att förlora. verkligen inte...men har svårt för det där av nån anledning...... Mäter mig hellre med mig själv eller situationen...

Meen... nu längtar jag som FAN till nästa tävling, så vi kommer igång igen! Då jäklar.....

Kommentarer
Postat av: Johanna

Håller med...det är svårt att hålla motivation och träning på topp om det är långt mellan tävlingarna! Är lite i samma sits just nu känner jag. Behöver tävlingar för att vara så effektiv som möjligt med träningen.

2009-05-15 @ 09:11:23
URL: http://www.klokahundar.st
Postat av: lotta med Juni o Cola

kul iallafall med hundtävlingar..då kan man ju välja om man vill tävla mot sig själv eller de andra;)Pake verkade oxå tycka som du för nu efteranmälde han till elit lydnad i borlänge...OM 2 ECKOR!!!!herregud,SÅ HÄR HAR VI MINST SAGT LITE ATT TRÄNA;)

2009-05-15 @ 15:03:43
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Kitty å flåcken

Men duuuu de e ju snart Karlskrona så de e ju bara å träna på eller??

2009-05-16 @ 14:10:34
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Kia

Jag kunde ju inte hålla tyst om att jag tränade mer er så jag kände pressen direkt!! Fast det gick bra, förvånansvärt bra måste jag säga. Hade jag inte vart insatt sen tidigare hade jag nog vart mer förvirrad. Nu är jag bara säkrare, hrm tills nästa träning antar jag när man ska börja skilja på höger och vänster hand i fjärren. Svårt!

2009-05-17 @ 00:02:58
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Petra,Bonnie,Lira

Vi ska hejja på er oxå!!! Vill du ha likadan hejjarklack som vi har på agilityn? ;)

2009-05-17 @ 10:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0